Вітчизняний та зарубіжний досвід розвитку систем менеджменту рекреаційних підприємств

2024;
: cc. 119 - 126
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка» Кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва

Проаналізовано вітчизняний та зарубіжний досвід розвитку систем менеджменту рекреаційних підприємств. Зарубіжний досвід розглянуто через призму європейського, американського та азіатського підходів до розвитку систем менеджменту рекреаційних підприємств. На засадах порівняння вітчизняних та зарубіжних підходів до управління рекреаційними підприємствами було виявлено їх переваги та недоліки. Ідентифіковано ключові проблеми вітчизняної системи менеджмент. Розроблено рекомендації щодо адаптації успішних зарубіжних практик менеджменту до умов українського ринку рекреаційних послуг.

  1. Одрехівський М. В. Маркетингово-орієнтоване  управління рекреаційними інноваційними підприємствами: монографія. Дрогобич: РВ ДДПУ, 2009. 488 с.
  2. Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності: підручник. Чернівці: Книги-XXI, 2003. 300 с.
  3. Бейдик О. О. Рекреаційно-туристичні ресурси України: методологія і методика аналізу, термінологія, районування: монографія. Київ: Вид.-поліграф. центр «Київ. університет», 2001. 395 с.
  4. Tribe J. The economics of recreation, leisure and tourism. London: Routledge, 2015.
  5. Tribe J. Strategy for tourism. Goodfellow Publishers, 2016.
  6. Butler R. W. The tourism area life cycle: Vol. 1. Applications and modifications. Channel View Pub- lications, 2006.
  7. Butler R. W. Tourism and sustainability: A research perspective. Goodfellow Publishers, 2018.
  8. Kotler P. Marketing for hospitality and tourism. Prentice Hall, 2016.
  9. Kotler P., Bowen J. Marketing in travel and tourism. Routledge, 2017.
  10. Torres-Delgado A., Palomeque F. L. Measuring sustainable tourism at the municipal level. Annals of Tourism Research. 2014. Vol. 49. P. 122–137.
  11. Zapata M. J., Hall C. M. Public–private collaboration in the tourism sector: Balancing legitimacy and effectiveness in local tourism partnerships. The Spanish case. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events. 2012. Vol. 4, No. 1. P. 61–83.
  12. Font X., Guix M., Bonilla-Priego M. J. Corporate social responsibility in cruising: Using materiality analysis to create shared value. Tourism Management. 2016. Vol. 53. P. 175–186.
  13. Dwyer L., Edwards D., Mistilis N., Roman C., Scott N. Destination and enterprise management for a tourism future. Tourism Management. 2009. Vol. 30, No. 1. P. 63–74.
  14. Tussyadiah I. P., Jung T. H., tom Dieck M. C. Embodiment of wearable augmented reality technology in tourism experiences. Journal of Travel Research. 2018. Vol. 57, No. 5. P. 597–611.
  15. Buhalis D., Leung R. Smart hospitality—Interconnectivity and interoperability towards an ecosystem. International Journal of Hospitality Management. 2018. Vol. 71. P. 41–50.
  16. Tussyadiah I. P., Miller G. Perceived impacts of artificial intelligence and responses to positive be- haviour change intervention. In: Information and Communication Technologies in Tourism 2019. Springer, Cham, 2019. P. 359–370.
  17. Mariani M., Baggio R., Fuchs M., Höepken W. Business intelligence and big data in hospitality and tourism: A systematic literature review. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2018. Vol. 30, No. 12. P. 3514–3554.
  18. Alon I., Ni L., Wang Y. Examining the determinants of hotel chain expansion through international franchising. International Journal of Hospitality Management. 2012. Vol. 31, No. 2. P. 379–386.
  19. Choo Y. M., Ho J. M. Robotics in the hospitality industry: Exploring applications for hotels in Sin- gapore. International Journal of Hospitality Management. 2019. Vol. 76. P. 222–230.
  20. Kim D. Y. Innovation and technology in Korean tourism. Routledge, 2021.
  21. Mura P., Khoo-Lattimore C. (Eds.). Hospitality and tourism in Asia Pacific: Case study research. Springer, 2018.
  22. Hara T. Tourism management in Japan: An overview and analysis. Springer Nature, 2020.
  23. Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. Київ: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2009. 463 с.