Використання концепції дизайн-мислення в процесі здійснення бізнес-аналізу на підприємстві в умовах зовнішньоекономічної діяльності

2024;
: cc. 109 - 118
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка» кафедра зовнішньоекономічної та митної діяльності

У статті досліджено сутність та особливості здійснення бізнес-аналізу підприємства на основі використання дизайн-мислення в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Визначено основні види та інструменти бізнес-аналізу діяльності підприємства, ідентифіковані проблеми здійснення бізнес-аналізу на підприємстві в умовах розширення зовнішньоекономічних зв’язків. Розглянуто поняття дизайн-мислення, проаналізовані ключові аспекти та складові елементи. Досліджено п’ятиступінчату модель дизайн-мислення, що складається з емпатії, визначення проблеми, ідеації, прототипування, тестування, визначено вимоги до учасників, які задіяні до дизайн-мислення

  1. Горбунов, Р.О. і Онікієнко, А.О. (2021). Бізнес-аналіз як сучасний інструмент управління підприємством. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки», № 2-3, с. 312-313. DOI: 10.36074/grail-of- science.02.04.2021.063
  2. Гобов, Д. і Шевченко, Н. (2024). Визначення архітектури вимог до ІТ-рішення як бізнес- аналітичного продукту. Сучасний стан наукових досліджень та технологій в промисловості, 1(27), с. 26–38. doi: 10.30837/ITSSI.2024.27.026.
  3. Дінець, М.  і Сардак, С.Е.,  (2022). Бізнес-аналіз в управлінні підприємством, URL: https://kafstat.at.ua/konferens2/dinec-sardak_tezi.pdf
  4. Khymych, I., & Riznyk, N. (2024). Financial and economic analysis of enterprises: a foundation for projecting positive outcomes in crisis conditions. International Science Journal of Management, Economics & Finance, 3(1), 62–71. https://doi.org/10.46299/j.isjmef.20240301.06
  5. Ілляшенко, С. М., & Ілляшенко, Н. С. (2024). Управління знаннями в інноваційному процесі у сфері високих технологій. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/73cfdf82-33... aa25-ea77762795b4/content
  6. Барабаш, Н., Никонович, М. (2010). Аналіз грошових податків в системі фінансового менедж- менту підприємства. Вісник Хмельницького національного університету, №2, С. 1-4, URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2010_2_2/pdf/164-167.pdf
  7. Резвих, Н., Дзюндзя, О. (2023). Дослідження сучасних тенденцій виробництва збивних цуке- рок типу «Пташине молоко» в Україні та світі. Таврійський науковий вісник, №2, С. 1-7. URL:  https://journals.ksauniv.ks.ua/index.php/tech/article/view/400
  8. Дерій, В., Гуменна-Дерій, М. (2018). Управлінський облік і аналіз бізнес-процесів у підприємстві. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, № 2, С. 12-18, URL:  http://pbo.ztu.edu.ua/article/view/142200
  9. Сардак, С. (2008). Принципи ефективного управління ресурсами. Академічний огляд, №2, С. 1- 6,                                   URL:         http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi- bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/ao_2008_2_13.pdf
  10. Дерій, В. А., Камінська, Т. Г. (2015). Облік і аналіз капітальних інвестицій для забезпечення розвитку процесу виробництва. Проблеми економіки, № 3, С. 258-266, URL:  http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2015_3_37
  11. Бутинець, Ф. Шигун М. (2004). Моделі та методи прийняття рішень в аналізі та аудиті: навч. посібник. Житомир. 352 с. URL: Режим доступу: https://repository.kpi.kharkov.ua/items/b8fbbcf3-7a49-4fbc-ade8- 75d3e04ead56
  12. Яремко, З. (2013). Модель бізнес-аналітики підприємства в контексті стратегічного управ- ління. Інноваційна економіка. №3, С. 328-332, URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi- bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/inek_2013_3_76.pdf
  13. Гобов, Д. (2024). Визначення архітектури вимог до ІТ-рішення як бізнес-аналітичного про- дукту.  Сучасний  стан  наукових  досліджень  та  технологій  в   промисловості,   №1(27),   С.   26–38. URL: https://www.itssi journal.com/index.php/ittsi/article/view/457
  14. Адлер, О., Лесько, Й. (2019). Аналіз господарської діяльності: навчальний посібник. Вінниця : ВНТУ, 115 с.
  15. Олексюк, Г., Сліпецький, М. (2023). Особливості управління туристичною сферою на основі PESTLE-аналізу.                  Регіональна    економіка, С. 1-13, URL:  https://re.gov.ua/re202302/re202302_125_OleksyukHV,SlipetskyyMI.pdf
  16. Кібець, Е. (2024). Роль бізнес-аналітики в управлінні маркетинговими стратегіями на зовнішніх ринках. Маркетинг, підприємництво, торгівля та біржова діяльність: матеріали VⅢ Наук.-практ. конф., Одеса. С. 1–2, URL: http://194.44.12.91:8080/xmlui/bitstream/handle
  17. Сокол, К. (2016). Стратегії міжнародного маркетингу в контексті виходу компаній на світовий ринок інформаційних технологій: дис. на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук: Спеціаль- ність 08.00.02 – світове господарство і міжнародні економічні відносини. Харків, 2016. 262 с, URL:  https://international-relations-tourism.karazin.ua/themes/irtb/resources...
  18. Борисюк, І., Єрьоменко, А. (2012). Основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства. Проблеми підвищення ефективності інфраструктури (економічні науки): зб. наук. праць, № 33, С.36-41, URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PPEI/article/view/409/397
  19. Задорожнюк, Н. (2021).Сучасне програмне забезпечення для здійснення бізнес-аналізу. Еко- номічний вісник НТУУ "Київський політехнічний інститут", №19, С. 1-4. URL:  https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/34e48315-65cd-4447-adf4-e4...