Досліджено теоретичні та практичні аспекти розвитку співпраці між ІТ-під- приємствами та закладами вищої освіти у процесі підготовки висококваліфікованих кадрів. Проведено аналіз наукових підходів до розуміння партнерських відносин підприємств із ВНЗ, розкрито сутність маркетингу взаємовідносин у контексті освітньо- виробничої співпраці. Окреслено основні форми взаємодії ІТ-компаній з університетами, серед яких дуальна освіта, стажування студентів, спільні навчальні програми, науково- дослідні лабораторії, хакатони та освітні ініціативи на базі компаній EPAM, SoftServe, GlobalLogic, Genesis. Розглянуто етапи підбору персоналу в ІТ-компаніях, що дає змогу визначити вимоги ринку до компетенцій майбутніх фахівців. Виявлено основні бар’єри ефективної співпраці, серед яких бюрократичні обмеження у ВНЗ, фінансова залежність, повільна модернізація освітніх програм, недосконалість нормативно-правової бази та відмінності у пріоритетах партнерів. Обґрунтовано, що подолання цих проблем можливе шляхом запровадження гнучких механізмів партнерства, створення спільних освітньо- наукових центрів, використання EdTech-платформ та розвитку дуальної освіти.
- Ус, М. І. (2011). Сучасні напрямки формування партнерських відносин. Бізнес-Інформ, (8), 181–183.
- Безвух, С. В., & Стопчак, А. Ю. (2015). Соціальне партнерство науки і бізнесу: форми взаємодії, проблеми і рекомендації щодо їх вирішення. Вісник Хмельницького національного університету, (3), 7–14.
- Лизунова, О. М., & Придатько, Е. М. (2016). Підвищення ефективності використання потенціалу підприємства шляхом удосконалення системи управління кадрами. Вісник Одеського національного університету. Серія: Економіка, (5), 92–96.
- Чухрай, Н., & Патора, Р. (2010). Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві. Київ: Кондор.
- Даньків, Й. Я., Попович, М. С., & Волошина, Ю. Я. (2013). Співпраця університетів і підприємств на сучасному етапі розвитку соціально-економічних відносин України. Науковий вісник Ужгородського університету, (4), 81–84.
- Чухрай, Н. І., & Щербата, Т. С. (2016). Співробітництво між підприємствами-виробниками інформаційно-технологічного продукту. Менеджмент і маркетинг інновацій, (3), 161–169.
- Асоціація “IT Ukraine”. (2025, листопад 1). Офіційний веб-портал Асоціації “IT Ukraine”. https://itukraine.org.ua/
- Тєлєтов, О. С. (2014). Стан і проблеми в маркетинговій діяльності в науці і освіті України. Економічний вісник НТТУ “КПІ”, (11), 435–439.
- Statista Research Department. (2020, November 4). Global outsourcing industry revenue by service type 2010– 2019. Statista URL: https://www.statista.com/statistics/189800/global-outsourcing-industry-revenue-by-service-type/
- Чухрай, Н. І., & Криворучко, Я. О. (2018). Оцінювання і розвиток відносин між бізнес-партнерами: монографія. Львів: Растр-7.
- Кондратенко, Ю., & Харченко, В. (2014). Аналіз особливостей інноваційної співпраці академічних інституцій та ІТ-компаній в напрямках S2B та B2S. Наукові праці НУ “Львівська політехніка”, 1(39), 15–19.
- Шевченко, Л. С. (2012). Розвиток економіки за участі інноваційних університетів. Вісник Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого. Серія: Економічна теорія та право, (2), 6.
- Никифоренко В. Г. (2013). Сучасні підходи до оновлення понять щодо розвитку людських ресурсів.Економіка розвитку, № 2 (66), с. 1–7.
- Офіційний сайт організаці Erasmus for Young Entrepreneurs. URL: https://www.erasmus-entrep- reneurs.eu
- Корсаков Д. О. Організаційна діагностика системи управління персоналом підприємства. Економіка та управління виробництвом. 2011. С. 84−87
- Зубрицька Я. О. Оцінка системи управління трудовим потенціалом підприємства. Вісник Запорізького національного університету. Економічні науки. 2015. № 1. С. 172−182.