Moodle

Оcобливості навчальної дисципліни “Інформатика”

The paper emphasis on the importance of Informatics in shaping of students’ knowledge, skills and competences, which are required for the effective use of new information and communication technologies in teaching and learning (and later professional ) activities, daily life, it is singled out the features of the course “Informatics “and noted the practical results achieved in teaching the subject.

Using of multimedia technologies for learning of informatic economics student

Modern development of society places new requirements on the educational technology processes. These requirements include the development of new approaches to learning, knowledge representation techniques, teaching logic of it’s transmission and control, principles structuring educational contents disciplines and methods of use of modern e-learning, namely the development of new learning technologies. Economic sphere, at the moment, this is one of those areas that needs competent professionals at all levels.

Використання програмно забезпечення Moodle та Adobe для організації електронного навчання

Розглянуто проблеми впровадження системи дистанційної освіти із адаптивним компонентом, а також виконано порівняльний аналіз програмного забезпечення для організації електронного навчання.

Індивідуальні завдання в електронній дисципліні

Shown ways to create personal assignments in the electronic course of VNS “Lviv Polytechnic”. Based attention is given to the automatic distribution personal assignments, receiving responses and grading using standard and optional components Moodle.

Проведення аудиторних занять з використанням віртуального навчального середовища Львівської політехніки

Описано методику проведення аудиторних занять всіх типів з використанням засобів інформаційної системи «Віртуального навчального середовища Львівської політехніки». Основну увагу приділено викладанню лекційного матеріалу.

Method for all types of classroom training with the use of LMS ‘Lviv Polytechnic Virtual Learning Environment’ was described. Special attention is paid to teaching lectures.

Удосконалення структури ВНС Львівської політехніки

Запропоновано розширення структури віртуального навчального середовища Львівської політехніки, що враховує наявність спільних дисциплін.

This paper presents common disciplines oriented structure of Lviv Polytechnic VLE system.

Вирішення проблем асоціації ресурсів дисципліни при переході на платформу moodle 2.x

Описано нові можливості ВНС ЛП (Moodle) версії 2.0. Показано два шляхи вирішення головної проблеми, що виникла у частини дисциплін при переході ВНС ЛП з версії 1.9.х на версію 2.0.х, а саме проблеми з відкриттям ресурсів у вигляді прямих посилань на файл. 

Described the new features of VNS LP (Moodle) version 2.0. Shown two ways to solve the main problem that arose in some courses after update VNS LP version from 1.9.x to 2.0.x, namely trouble opening resources with direct links to the file.

Інформаційне середовище підтримки навчального процесу у Львівській політехніці

Представлено реалізацію інформаційного середовища для підтримки навчального процесу університету. Показано послідовність задач, які необхідні для реалізації інформаційного середовища та результати їх вирішення. In the article the implementation of the information environment to support the learning process of the University is presented. A sequence of tasks that need to implement the information environment and the results of their decision are displaying.

Тематичний кросворд як інтерактивний засіб вивчення термінології навчальної дисципліни

Проаналізовано доцільність застосування кросвордів у навчальному процесі вищої школи. Розглянуто особливості створення кросворду за допомогою модуля JCross програми Hot Potatoes та проблеми його інтеґрації у Moodle. Effectuality of crossword using in higher education is analyzed. Features of Hot Potatoes JCross application for the crossword generation and problems of its integration with Moodle are under consideration.