Стаття дає характеристику сучасним транспортним засобам і представляє аналіз споживання палива автомобілями, обладнаними двигунами внутрішнього згорання у Європейському союзі в контексті вичерпування паливних ресурсів. Стаття також показує залежності, які описують сили опору, що діють на транспортний засіб під час його руху, а також розглядає методи для визначення потужності необхідної для прискорення і сповільнення (гальмування). Аналізується енергоспоживання автомобіля в умовах двох доріг з різними характеристиками. У заключній частині статті представлений аналіз можливості відновлення енергії під час руху автомобіля. Крім того, на прикладі гібридного накопичувача енергії обговорюються проблеми, пов’язані з обмеженнями енергонакопичення.
- European Vehicle Market Statistics, Pocketbook 2012, International Council on Clean Transportation Europe (www.theicct.org), Brussels, Belgium, 2013.
- http://databank.worldbank.org.
- Automotive Report, Polish Automotive Industry Association, Warsaw, Poland, 2012. (Polish)
- http://www.acea.be.
- http://www.iea.org.
- C. Alaoui, “Solid-State Thermal Management for Lithium-Ion EV Batteries, Vehicular Technology”, IEEE Transactions, 62 (2013), no. 1, pp. 98-107.
- G. Śląski, “The study estimates the resistance movement utility vehicle in an attempt to overrun the road”, Logistic, pp. 2727-2737, Poland: Institute of Logistics and Warehousing, 1999. (Polish)
- A. Pesaran, S. Burch, M. Keyser, “An approach for designing thermal management systems for electric and hybrid vehicle battery packs“, in Proc. 4th Veh. Thermal Management System Conf., pp. 24-27, 1999.
- K. Bednarek, L. Kasprzyk, “Efficiency and economic aspects in electromagnetic and optimization calculations of electrical systems”, Przeglad Elektrotechniczny, no. 12, pp. 57-60, 2010.