У статті здійснено аналіз специфіки діяльності Французького антикорупційного агентства та Національного агентства з питань запобігання корупції у галузі антикорупційної діяльності та адміністративно-правового забезпечення координації суб’єктів протидії корупції, та встановлення на основі іноземного досвіду оптимальних шляхів для удосконалення вітчизняного законодавства у цій сфері. Визначено, що французьке антикорупційне агентство (L’Agence française anticorruption (AFA) наділене превентивними та контрольними повноваженнями, а також на нього покладено відповідальність за виконання судових заходів, а найближчим за функціями органом в Україні, подібним до Французького антикорупційного агентства (L’Agence française anticorruption (AFA), є Національне агентство з питань запобігання корупції.
Доведено, що для України характерна доволі унікальна система антикорупційних інституцій, яка не має аналогів в інших країнах. Натомість, у Франції функціонує лише одна спеціалізована антикорупційна інституція. Наявність у нашій державі проблем правового регулювання адміністративно-правового забезпечення координації суб’єктів протидії корупції актуалізує пошук шляхів для їхнього вирішення, тому позитивний досвід іноземних держав у цьому контексті може стати вітчизняному законодавцю у нагоді.
1. Pro zapobihannia koruptsii [On the prevention of corruption]: Zakon Ukrainy vid 14.10.2014 № 1700-VII. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR). № 49. С. 3186. [in Ukrainian].
2. Zavadskyi, S.A. (2016) Koordynatsiina diialnist orhaniv prokuratury z pytan zapobihannia ta protydii koruptsii: pytannia sohodennia [Coordination activities of the procecutors office on preventing and combating corruption: current issues]. Naukovyi visnyk publichnoho ta pryvatnoho prava . № 4, 2016. S. 120–124. [in Ukrainian].
3. Konventsiia Orhanizatsii Obiednanykh Natsii proty koruptsii [United Nations Convention against corruption].Mizhnarodnyi dokument vid 31.10.2003. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 2007 r. № 49. S. 2048. [in Ukrainian].
4. Kryminalna konventsiia pro borotbu z koruptsiieiu[Criminal Convention against corruption]: Mizhnarodnyi dokument vid 27.01.1999 № ETS173. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 2007 r. № 47. 47-48. S. 2028. [in Ukrainian].
5. LOI n° 2016-1691 du 9 décembre 2016 relative à la transparence, à la lutte contre la corruption et à la modernisation de la vie économique. URL: https: legifrance.gouv.fr/jorf/id/JORFTEXT000033558528 (data zvernennia 17.01.2021 roku). [in French].
6. Ivanov, O.V. (2018). Diialnist subiektiv publichnoi administratsii u napriami zapobihannia koruptsii v zarubizhnykh krain [Activities of public administration entities in the direction of preventing corruption in foreign countries].Naukovyi visnyk publichnoho ta pryvatnoho prava. . № 6. T. 1. S. 274–279. [in Ukrainian].
7. Décret n° 2017-329 du 14 mars 2017 relatif à l’Agence française anticorruption. URL: https: legifrance.gouv.fr/loda/id/JORFTEXT000034187670/2021-01-23/ (data zvernennia 17.01.2021 roku). [in French].
8. Suprun, T. M. (2017). Zarubizhnyi dosvid zapobihannia ta protydii koruptsii [Foreign experience in preventing and combating corruption]. Mizhnarodnyi yurydychnyi visnyk: aktualni problemy suchasnosti (teoriia ta praktyka). №. 2-3. S. 199-204. [in Ukrainian].
9. Parkhomenko-Kutsevil, O. I. (2019). Formuvannia ta rozvytok suchasnykh antykoruptsiinykh orhaniv derzhavnoi vlady yak osnova zapobihannia ta podolannia koruptsii: teoretyko-metodolohichnyi analiz [Formation and development of modern anti-corruption public authorities as a basis for preventing and overcoming corruption: theoretical and methodological analysis]. Monohrafiia. DP «Vyd. dim «Personal». 308 s. [in Ukrainian].