Роль ранньої правової соціалізації полягає у включенні людини в глобальне
суспільство з мінімізацією ризику розвитку деструктивної правової поведінки. Вже в
результаті навчання в школі діти повинні знати основні юридичні норми, які тлумачать
їхні права та обов’язки, права та обов’язки їхніх батьків, друзів та держави. У статті
розглянуто роль сім’ї та школи у тривалому процесі правової соціалізації особи, який
ускладнений множинними економічними та соціальними чинниками. Успішна правова
соціалізація потребує відповідних інноваційних освітніх програм, інноваційної методики
із дидактичними підходами до навчання. Нам необхідна розвинена інфраструктура
соціальних інститутів, здатна підготувати молодь до повноцінної участі в правовому
житті суспільства. Відсутність в Україні належної стратегії здійснення правової
соціалізації негативно впливає на стан законності та правопорядку в нашій державі.
1. Besiedin A. A. Dysfunktsionalna simia yak chynnyk deviantnoi povedinky nepovnolitnikh
[Dysfunctional family as a factor of teenagers’ deviant behavior]: avtoreferat dysertatsii na zdobuttia
naukovoho stupenia kandydata sotsiolohichnykh nauk za spetsialnistiu 22.00.03 – sotsialna struktura,
sotsialni instytuty ta sotsialni vidnosyny. Kharkiv, 2002. 18 p. 2. Varianytsia L. O. Dytiacha subkultura
yak faktor sotsializatsii molodshoho shkoliara v navchalno-vykhovnomu protsesi [Children subculture as
a factor of socialization of primary school pupils in the process of learning and rearing]: avtoreferat
dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia kandydata pedahohichnykh nauk zi spetsialnosti 13.00.05 –
sotsialna pedahohika. Luhansk, 2006. 23 p. 3. Zharovska I. M. Lehitymnist derzhavnoi vlady u
demokratychnii derzhavi [Legitimacy of state power in a democratic state]. Universytetski naukovi
zapysky. Vyp. 3. 2009. P. 20–23. 4. Zharovska I. M. Derzhavna vlada: pravovi katehorii: monohrafiia
[State Power: Legal Categories: monograph]. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi komertsiinoi akademii, 2012.
195 p. 5. Zvierieva I. D. Teoriia i praktyka sotsialno-pedahohichnoi roboty z ditmy ta moloddiu v
Ukraini [Theory and practice of social-pedagogical work with children and youth in Ukraine]: avtoreferat
dysertatsii na zdobuttia naukovoho stupenia doktora pedahohichnykh nauk 13.00.05 – sotsialna
pedahohika. Kyiv,1998. 40 p. 6. Luparenko S. Ye. Suchasna dytiacha subkultura yak odne z dzherel
isnuvannia ta rozvytku svitu dytynstva [The modern children's subculture as one of the sources of
existence and development of the world of childhood]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka Zbirnyk
naukovykh prats. Vyp. 13. 2013. P. 187–192. 7. Matsuliak L. A. Neblahopoluchni simi yak chynnyk
nehatyvnoi sotsializatsii u suspilstvi nepovnolitnikh [Disadvantaged families as a factor of negative
socialization in the society of minors]. Problemy suchasnoi psykholohii, 2010. Zbirnyk naukovykh prats
KPNU imeni Ivana Ohiienka, Instytutu psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy. P. 682–690.
8. Myronenko V. P. Simia yak holovnyi instytut sotsializatsii dytyny. Yurydychna nauka [Family as a
fundamental institution of the child socialization]. No. 2/2013. P. 49–54. 9. Pechenko I. Sotsializatsiia
osobystosti u doshkilnomu dytynstvi u prostori dytiachoi subkultury [Socialization of personality in
preschool childhood in the space of the child subculture]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia
“Pedahohichni nauky”: zb. nauk. pr. Cherkasy: ChNU imeni Bohdana Khmelnytskoho, 2007. P. 84–90.
10. Polishchuk O. Pravove vykhovannia uchniv 5–6 klasiv shkil-internativ yak skladova sotsializatsii
osobystosti [Legal education of pupils of 5–6 formes of boarding schools as a component of socialization
of personality]. Molod i rynok. No. 4 (87), 2012. P. 83–88 11. Pro okhoronu dytynstva [On Protection of
Childhood]: Zakon Ukrainy vid 26 kvitnia 2001 roku No. 2402-III. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy,
2001, No.30, p. 142.