Визначальною ознакою освітніх технологій є прогресивний, часто виперед-жальний характер їх розвитку стосовно технічних засобів. Суть в тому, що тотальне
введення комп’ютера в освітню сферу вимагає ретельного перегляду, аналізу всіх
компонентів навчального процесу. У дистанційному навчанні активно застосовують
наступні Internet технології:віртуальні спільноти – роблять ставку на спілкування, яке
обумовлює ефективний розвиток комунікаційної компетентності студентства; віртуаль-ні світи – фабрикують різні можливі ситуації для студента, які де-факто неможливо
реконструювати у дійсності, як з етичних, так і практичних міркувань, разом з тим все
що діється у віртуальному середовищі, розуміється, приймається як фрагмент життя
або елемент реальності; online-ігри – передусім скеровані на комунікацію та взаємо-діяння, обумовлюють перспективу, себто дають певний шанс розвивати соціальні
компетентності та психологічну адекватність, запобігають виникненню різноманітних
внутрішніх конфліктів або ж пізніше допомагають їх ефективно вирішувати.
У процесі організації дистанційного навчання з метою забезпечення ефективної
взаємодії потрібно додержуватися таких основоположних принципів:ґрунтовна,
солідна організація дидактичного діалогу;імітування своєрідного діалогу в самих
навчальних матеріалах;створення індивідуального сприяння, допомоги студентам у
період між стаціонарними заняттями: консультації, надання цікавого навчального
матеріалу, який може забезпечити запити сучасного студентства; ощадливий
розподіл часу між взаємною діяльністю викладачів й студентів дистанційного
навчання та їх самостійною роботою.
1. Innovacijn iinformacijno-komunikacijni texnologiyi navchannya matematy`ky` : navchal`ny`jposibny`k [Innovative Information and Communication Technologies for Mathematics Training: A Tutorial]. V. V. Korol`s`ky`j, T. G. Kramarenko, S. O. Semerikov, S. V. Shokalyuk. Naukovy`j redaktor akademik APN Ukrayiny`, d.ped.n., prof. M. I. Zhaldak. Kryviy Rih: Book Publishing House of Kireevsky Publ, 2009. 324 p.2. Manako A. F. Texnologichni aspekty` innovacijnogo cilespryamovanogo rozvy`tku telekomunikacijnogo naukovo-osvitn`ogo prostoru [Technological aspects of innovative purposeful development of telecommunication scientific and educational space]. Zb works of Nikolayev State University. 2006. No. 6. pp. 227–238. 3. Kompleks normaty`vny`x dokumentiv dlya rozrobky` skladovy`x sy`stemy` standartiv vy`shhoyi osvity`. Galuzevistandarty` vy`shhoyiosvity`[A set of normative documents for the development of components of the system of higher education standards. Sectoral standards of higher education.]. Uklad. Petrenko V. L. InformationBulletin. 2003. No. 10. 82 p. 4. Marchuk N. Yu. Psikhologo-pedagogicheskie osobennosti distantsionnogo obucheniya [Psychological and pedagogical features of distance learning]. Pedagogical education in Russia. 2013. No. 4. pp. 78–85. 5.Koberny`k O. M. Proektuvannya navchal`no-vy`xovnogo procesu v shkoli [Design of educational process in school]. Design of educational process in school. Kiev: KhreshchatykPubl, 1995. 153 p. 6. ICT in Education Unesko. Available at: http://www.unescobkk.org/education/ict. 7. Pro zatverdzhennya Polozhennya pro dy`stancijnenavchannya :Nakaz vid 25.04.2013 r. No 466 [On Approval of the 121 Regulations on Distance Learning: Order dated April 25, 2013 No. 466]. Ministry of Education and Science of Ukraine. Available at:http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13. 8. Mashbits E. I. Komp’yuterizatsiya obucheniya: Problemyiperspektivy [Computerization of learning: Problems and prospects]. Moscow: Knowledge Publ, 1986. 80 p. 9. By`kov V. Yu. Modeli organizacijny`x sy`stem vidkry`toyi osvity [Models of Organizational Systems of Open Education]. Kyiv: Atika Publ, 2009. 684 p. 10. Virtual’nost’ kak sposob izucheniya real’nogomira [Virtualityas a way to explore the real world].Available at:http://younglinux.info/blender/virtualreality.php. 11. Khutorskoi A. V. Praktikum po didaktike i sovremennym metodikam obucheniya [Workshop on didactics and modern teaching methods]. SPb .: PeterPubl, 2004. 541 p. 12. Smul`son M. L. Psy`xologiya rozvy`tku intelektu [Psychology of the developmentof intelligence]. APSof Ukraine. Institute ofPsychology them. GS Kostyuk Kyiv,2001.274p. 13. Mashbits E. I. Komp’yuterizatsiya obucheniya: Problemy i perspektivy [Computerization of learning: Problems and prospects]. Moscow: KnowledgePubl, 1986. 80 p. 14. Talyzina N. V. Pedagogicheskaya psikhologiya: ucheb. dlya stud. sred. ped. ucheb [Pedagogical psychology: studies. for stud. n ped. studies. institutions. 3rd ed., Stereotype]. Moscow: Publishing Center«Academy»Publ., 2001. 288 p.15. Kolgatin A. G., Kolgatin L. S. Pedagogicheskaya diagnostika pri organizatsii samostoyatel’noi raboty studentov sredstvami distantsionnogo obucheniya [Pedagogical diagnostics in the organization of students’ independent work by means of distance learning]. Information technology in education. 2013. No. 16. pp. 10–19.