Популяризація комерційних інтернет ресурсів із використанням соціальних медіа

2020;
: cc. 11 - 20
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка»

У статті автори розробили методологічне підґрунтя для побудови системи підтримки прийняття рішень при популяризації комерційних інтернет ресурсів з використанням технологій соціальних медіа. Проведено аналіз особливостей пошукового просування із використанням технологій соціальних мереж та сервісів в результаті якого виявилось, що на сьогоднішній день, впровадження останнього вимагає застосування нових підходів до популяризації. Здійснено аналіз SMO та SMM моделей просування, який дозволив визначити основні чинники, що застосовуються для популяризації комерційних інтернет ресурсів. Серед них визначено та математично описано, у відповідності до SMM: показник ком’юніті бренду (визначається як схемою взаємодії в співтоваристві так і часовими показниками актуальності контенту з метою підвищення релевантності); показник блогосфери (сукупність блогів, які висвітлюють інформацію щодо комерційного інтернет ресурсу); показник репутаційного менеджменту компанії (бренду); показник персонального брендингу (сукупність відомостей, які створені компанією та зацікавленими особами). Модель SMO передбачає роботи із внутрішньою структурою та елементами інтерфейсу і включає такі принципи: створення доступного та читабельного контенту; додавання релевантної інформації під потреби цільової аудиторії; зручність користування (юзабіліті); додавання мультимедійних елементів (віджетів). Результатом роботи стало розроблення алгоритму популяризації комерційних інтернет ресурсів який використовує пасивну та активну стратегії просування. Пасивна стратегія включає такі етапи: побудова концепції та аналіз конкурентів, наповнення групи релевантною інформацією, проведення персонального брендингу, популяризацію в тематичних медіа, залучення цільової аудиторії, оцінювання кількості переходів на комерційний ресурс. Активна стратегія застосовується з метою збільшення кількості відвідувачів та полягає як в створені власних інформаційних майданчиків, просуванні мультимедіа елементів так і проведенні колаборацій із суміжними за тематиками ресурсами.

  1. Schaffner, A. (2019) Social Media Marketing Workbook 2019: How to Leverage The Power of Facebook Advertising, Instagram Marketing, YouTube and SEO To Explode Your Business and Personal Brand. CreateSpace Independent Publishing Platform.
  2. Basyuk, T. (2018). The Popularization Problem of Websites and Analysis of Competitors. In: Shakhovska N., Stepashko V. (eds). Advances in Intelligent Systems and Computing II. CSIT 2017. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 689. Springer, Cham pp. 54-65.
  3. Odden, L. (2012) Optimize: How to Attract and Engage More Customers by Integrating SEO, Social Media, and Content Marketing. USA:Wiley.
  4. Lipschultz, J. (2019) Social Media Measurement and Management. UK: Routledge.
  5. Gemius Украина (2020). Возраст пользователей социальных медиа. Отримано з: http://www.gemius.com.ua/vse-stati-dlja-chtenija/vozrast-polzovatelej-so....
  6. McDonald, J. (2016) Social Media Marketing Workbook: How to Use Social Media for Business. Workbook edition. CreateSpace Independent Publishing Platform.
  7. Odabasi, K. (2019) Digital Marketing Strategies: Ultimate Guide to SEO, Google Ads, Facebook & Instagram Ads, Social Media, Email Newsletters. CreateSpace Independent Publishing Platform.
  8. Басюк, Т., Василюк, А. (2016). Пошукове просування комерційних інтернет-ресурсів. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Інформаційні системи та мережі», № 887. 3-9.
  9. Берко, А., Висоцька, В., Чирун, Л. (2015). Лінгвістичний аналіз текстового комерційного контенту. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Інформаційні системи та мережі», № 814, 203-228.
  10. Буров, Є., Завущак, І. (2017). Методи опрацювання контексту в інтелектуальних системах. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Інформаційні системи та мережі», № 872, 121- 131.
  11. Basyuk, T., Vasilyuk, A., Lytvyn, V. (2019). Mathematical model of semantic search and search optimization // CEUR Workshop Proceedings. — Vol. 2362 : Proceedings of the 3rd International conference on computational linguistics and intelligent systems, COLINS-2019, Kharkiv, Ukraine. pp.96—105.
  12. Davis, H. (2016). Google Advertising Tools: Cashing in with AdSense, AdWords, and the Google APIs. USA: O’Reilly Media.
  13. Яковлев, А., Ткачев, В. (2015). Раскрутка сайтов. Основы, секреты, трюки. Санкт-Петербург: БХВ- Петербург.
  14. Ашманов, И., Иванов, А. (2011). Оптимизация и продвижение сайтов в поисковых системах. Санкт- Петербург: Питер.
  15. Basyuk, T. (2018). Popularization of Internet resources by using «featured snippets». Рroceedings of the 20-th International conference SAIT 2018. Kyiv. 190–191.
  16. Урядовий портал (2020). Уряд підписав меморандум, що забезпечить покриття 4G на 90% території України. Отримано з: https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-pidpisav-memorandum-shcho-zabezpechit-... na-90-teritoriyi-ukrayini.
  17. Basyuk, T. (2018). The efficiency of the promotion of commercial websites. Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference «Information Security and Computer Technologies». Kropuvnuckuj, CNTU. 166-167.
  18. Komaromi, K. (2003). Building brand communities. — Отримано з: http://cdgroup.blogs.com/design_channel/brand_communities.pdf.
  19. Biesenbach, R. (2018). Unleash the Power of Storytelling: Win Hearts, Change Minds, Get Results. UK.: Eastlawn Media.