У статті детально проаналізовано участь будівельних інформаційних технологій у професійній підготовці здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 191 «Архітектура та містобудування» в Інституті архітектури та дизайну Національного університету «Львівська політехніка». Особливу увагу приділено вивченню ролі сучасних технологій у формуванні ключових навичок і професійних компетенцій майбутніх архітекторів. Зокрема, розглянуто інтеграцію інформаційного моделювання будівель та споруд (BIM) та широкого спектра інших ліцензованих програмних інструментів, які активно використовуються як у професійній галузі, так і в навчальному процесі. У статті досліджено тенденції до зростаючого попиту на спеціалізоване програмне забезпечення серед роботодавців на ринку праці архітектурної галузі. Окремо розглянуто основні відмінності між традиційними методами архітектурного проектування, які базуються на площинних кресленнях і концептуальних ескізах та сучасними інформаційними підходами, що використовують цифрові інструменти для забезпечення точності, ефективності та оптимізації процесів проектування. Підкреслено значення технологій будівельного інформаційного моделювання як одного з ключових аспектів у процесі цифрової трансформації виробничого процесу архітектурного та інженерного проектування. У статті аналізуються методичні підходи до формування програмних результатів навчання та розвитку спеціальних компетентностей, необхідних для підготовки конкурентоспроможних фахівців галузі. Значна увага приділяється викликам, з якими стикаються викладачі та студенти при впровадженні BIM-технологій у навчальний процес. У статті обговорюються потенційні перешкоди та ризики, пов’язані з інтеграцією сучасних цифрових технологій в освітню програму та шляхи їх подолання.
Адаменко В. М. (2022). Будівельні конструкції. Теорія і практика, ст. 66-78. Архіви | Будівельні конструкції. Теорія і практика. [онлайн]. Режим доступу: http://bctp.knuba.edu.ua/issue/archive
Головна - Навчальний Центр Параметрик. [онлайн]. Режим доступу: https://parametric.center
Левченко О.В. (2010). Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Випуск 25, ст.81-86, Архіви | Сучасні проблеми Архітектури та Містобудування. [онлайн]. Режим доступу: http://archinform.knuba.edu.ua/issue/archive
Левченко О.В. (2013). Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Випуск 34, ст.261-266, Архіви | Сучасні проблеми Архітектури та Містобудування. [онлайн]. Режим доступу: http://archinform.knuba.edu.ua/issue/archive
Кайдановська О.О., Васильків Д.Т. Формування моделі інтегрованого розвитку міського простору // Містобудування та територіальне планування: Наук.-техн. збірник / Відпов. ред. М.М. Осєтрін. – К., КНУБА, 2021. – Вип. 78. – С. 247-256
Кайдановська О.О., Лисяк Г.В.Методи архітектурної організації коворкінгів // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія "Архітектура" : науковий журнал. – 2020. – Vol. 2, iss. 1. – С. 106–115.
Кайдановська О.О., Лисяк Г.В. Теоретичні основи дослідження архітектури офісів // Науковий вісник будівництва. – 2019. – Т. 1, № 2. – С. 51-58.
Литвин В.І. (2016) Формування інформаційної культури майбутніх архітекторів у професійній підготовці вищого навчального закладу, ВДПУ ім. М. Коцюбинського.
Чернишев Д.О., Київська К.І., Цюцюра С.В., Цюцюра М.І. та Гоц В.В. (2019) Збірник наукових праць "Управління розвитком складних систем". [онлайн]. Режим доступу: https://urss.knuba.edu.ua/
ГС "BUILDIT Ukraine" [онлайн]. Режим доступу: https://www.buildit.org.ua
Україна. Кабінет Міністрів України, (2021). Про схвалення Концепції впровадження технологій будівельного інформаційного моделювання (ВІМ-технологій) в Україні та затвердження плану заходів з її реалізації Розпорядження Кабінету Міністрів України № 152-р [онлайн], 17 лютого. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/152-2021-р#Text
Abdirad, H. та Dossick, C. S., (2016). ITcon paper: BIM curriculum design in architecture, engineering, and construction education: a systematic review. [онлайн]. Режим доступу: http://www.itcon.org/2016/17
Architectural Design : Form and Space - my.UQ - The University of Queensland, Australia [онлайн]. Режим доступу: https://my.uq.edu.au/programs-courses/course.html?course_code=ARCH1100
Autodesk BIM Products. [онлайн].Режим доступу: https://www.autodesk.com/solutions/aec/bim
Autodesk Certification. [онлайн]. Режим доступу: https://www.autodesk.com/certification/overview
Autodesk Education Community [онлайн]. Режим доступу: https://www.autodesk.com/education/home
Bachelor Architecture [онлайн]. Режим доступу: https://ethz.ch/en/studies/bachelor/bachelors-degree-programmes/architecture-and-civil-engineering/architecture.html
Boiko, A., (2020). Lobbyist Wars and the Development of BIM. Part 2: open BIM VS closed BIM. Revit vs ArchiCAD and Europe VS the Rest of the World [онлайн]. Режим доступу: https://www.linkedin.com/pulse/lobbyist-wars-development-bim-part-2-open-vs-closed-revit-boiko-artem/
Building Information Modelling (CONS30001) [онлайн]. Режим доступу: https://handbook.unimelb.edu.au/2024/subjects/cons30001
Courses, USC School of Architecture. [онлайн]. Режим доступу: https://arch.usc.edu/courses
Elhendawi, A. I. N., (2018). Methodology for BIM implementation in KSA in AEC industry. Edinburgh Napier University.
Golzad Н.; Banihashemi S.; Hon С.; Drogemuller R. (2023). BIM and Construction Health and Safety Uncovering, Adoption and Implementation. https://doi.org/10.1201/9781003224853
Hattab M. A. та Hamzeh F. (2013). Information Flow Comparison Between Traditional and BIM-Based Projects in the Design Phase. [онлайн]. Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/258885932_Information_Flow_Comparison_Between_Traditional_and_BIM-Based_Projects_in_the_Design_Phase
GRAPHISOFT - GRAPHISOFT Center Ukraine [онлайн]. Режим доступу: https://graphisoft.com.ua/uk/graphisoft
Hosseini, M. R., Farzad, Aibinu, A. A. та Abrishami, S., (2021). BIM Teaching and Learning Handbook [онлайн]. Режим доступу: doi: 10.1201/9780367855192
Іn.Lab School [онлайн]. Режим доступу: https://inlab-school.com
JS3100 - Bachelor of Science (Honours) Scheme in Building and Real Estate (Building Engineering and Management / Property Management / Surveying) | The Hong Kong Polytechnic University (PolyU) [онлайн]. Режим доступу: https://www.polyu.edu.hk/study/ug/jupas/2024/js3100
Knowledge and resources [онлайн]. Режим доступу: https://www.architecture.com/knowledge-and-resources
Laurea (equivalent to Bachelor of Science) [онлайн]. Режим доступу: https://www.polimi.it/en/programmes/laurea-equivalent-to-bachelor-of-science/1/2023-arc-urb-ing-cos-1-livord-270-mi-1094-progettazione-dellarchitettura
NEMETSCHEK | Software solutions for architects and creative minds [онлайн]. Режим доступу: https://www.nemetschek.com/en
NUS DoA [онлайн]. Режим доступу: https://cde.nus.edu.sg/arch/programmes/bachelor-of-arts-in-architecture/
Programs and Courses - The University of Queensland [онлайн]. Режим доступу: https://my.uq.edu.au/programs-courses/requirements/program/2293/2024
RHP, (2019). Life before the invention of AutoCAD, 1950-1980 - Rare Historical Photos [онлайн]. Режим доступу: https://rarehistoricalphotos.com/life-before-autocad-1950-1980
Sagarkar, V., (2016). Traditional Approach vs BIM Approach [онлайн]. Режим доступу: https://www.linkedin.com/pulse/traditional-approach-vs-bim-varunkumar-sagarkar-igbc-ap/
School of Environment and SocietyUndergraduate major in Architecture and Building Engineering - TOKYO TECH OCW [онлайн]. Режим доступу: http://www.ocw.titech.ac.jp/index.php?module=General&action=T0200&GakubuCD=6&GakkaCD=362500&KeiCD=25&tab=2&focus=200&lang=EN
SNU 서울대학교 공과대학 [онлайн]. Режим доступу: https://eng.snu.ac.kr/snuEng/main/contents.do?menuNo=200090
USC School of Architecture [онлайн]. Режим доступу: https://arch.usc.edu/course
Zinchenko V., Kaidanovska O., Boyko A., Potikha O., Chaika S. Education and science of Ukraine in the realities of large-scale military aggression and global challenges of the 21st century // EDUWEB : Revista de Tecnología de Información y Comunicación en Educación. – 2022. – Vol. 16, N°2. – P. 223–233 (Web of Science Emerging Sources Citation Index)