КРЕАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ПРОСУВАННЯ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ УКРАЇНИ ТА ТУРИЗМУ ЧЕРЕЗ СУЧАСНІ СУВЕНІРИ

1
Національний університет біоресурсів і природокористування України
2
Національний університет біоресурсів і природокористування України

Обґрунтовано важливість розвитку туризму в Україні через створення та просування українських сувенірів, які є важливим елементом збереження культурної спадщини країни. Доведено роль сувенірів, як символічних атрибутів для туристів і ефективних інструментів для збереження національних традицій. Запропоновано інноваційні підходи до просування української культурної спадщини через створення сучасних сувенірів. У центрі уваги – збереження національної ідентичності та популяризація культурних цінностей шляхом використання сучасних технологій, дизайну та маркетингу. Досліджено вплив цих підходів на розвиток туризму, економіку та міжнародний імідж України. Розроблено стратегію розвитку туризму з використанням сучасних сувенірів. Унікальність і новизна цієї стратегії проявляється завдяки інтеграції інноваційних технологій, екологічності, культурної автентичності, персоналізації
та гастрономічних елементів, що разом створює унікальний та інтерактивний досвід для туристів. Визначено основні тенденції та преференції споживачів, а також запропоновано інноваційні стратегії для розвитку туризму і просування українських культурних цінностей через сувенірну продукцію.

1. Кудінова І. П., Терзі С. М. Культурна спадщина – бренд туристичної України. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. 2023. Vol. 7. Nu. 2.– С. 27-30.

2. Медвідь Л. І. Роль сувенірної продукції в презентації та популяризації туристичного регіону. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія "Географічні науки". 2017. Вип. 7. С. 203-209.

3. Редько К. Ю., Фурс О. С. Основні тенденції розвитку туризму в Україні. Економічний вісник Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут”. 2020. № 17. С. 220- 227. URL: DOI https://doi.org/10.20535/2307-5651.17.2020.216338 (дата звернення: 06.08.2024 ).

4. Рябова Т. А. Стан та перспективи розвитку туристичної галузі в Україні. Ефективна економіка. 2018. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6241 (дата звернення: 06.08.2024 ).

5. Барабаш В., Коломієць О. Діяльність культурно-інформаційних центрів в умовах воєнного стану. Society. Document. Communication. Серія “Історичні науки”. 2022. Вип. 16. С. 10-26.

6. Худавердієва В. А. Культура та туризм як складова частина історико-культурної спадщини в умовах глобалізації та євроінтеграції. Український мистецтвознавчий дискурс. 2022. С. 56–63.

7. Рахуба Є. С. Соціокультурне значення туризму. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2019. № 16. Вип. 2. С. 258–269.

8. Смикова М. О., Нога В. І., Ващенко О. О. Сувенірна продукція як складова брендингу туристичної дестинації. Розвиток етнотуризму: проблеми та перспективи : зб. матер. Всеукр. наук-практ. конф. молодих вчених( Львів 15 травня 2013 р.). Львів : ЛІЕТ, 2013. С. 133–138.

9. Володько М. Ю., Клименко Т. Є., Талімонова Н. Л. Адитивні технології виготовлення сувенірної продукції. Технологія і техніка друкарства. 2022. № 4. Вип. 78. С. 53–63.

10. Зелінська О. В. Роль дизайну сувенірної продукції у формуванні бренду. Політ. Сучасні проблеми науки : матеріали ХХІV Міжнар. наук.-практ. конф. здобувач. вищ. освіти і молод. учених (7-9 квітня 2024 р.). Київ. C. 33–35.

11. Дичковський С. І. Туристична діяльність скансенів в системі актуалізації ресурсів нематеріальної культурної спадщини. Культура і сучасність: альманах. 2020. № 1. С. 17-26.

12. Гаврилюк А. М. Туристичне портфоліо елемента нематеріальної культурної спадщини як засіб реалізації державної регіональної політики в Україні. Вчені записки ТНУ ім. В. І. Вернадського. Серія “Державне управління”. 2019. Т. 30 (69). № 2. С. 21–26.

13. Горбул Т. О. Архіви – центри збереження історико-культурної пам’яті (з досвіду практики студентів спеціальності 023 “Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація”). Актуальні проблеми розвитку українського та зарубіжного мистецтв: культурологічний, мистецтвознавчий, педагогічний аспекти : матеріали VІII Міжнародної науково-практичної конференції (16–18 червня 2023 р., с. Світязь Волинський національний університет імені Лесі Українки). Львів, 2023. С. 22–25.

14. Ганський В. О. Комерціалізація ресурсів історико-культурної спадщини в туризмі: механізми, ліміти та бар’єри. Економіка та управління національним господарством. 2018. № 15. С. 95-99.

15. Мазур В. С., Галько О. В. Туристичний кластер – інструмент регіонального розвитку та економічного зростання. Стратегія економічного розвитку України. 2022. Вип. 50. С. 134-149.

16. Види сувенірної продукції: призначення та категорії. URL: https://i-spol.com/stati/vidyi-suv-prod-nazn-i-cat/ (дата звернення: 06.08.2024).

17. Осієвська Ю. С. Культурна спадщина як драйвер соціокультурного розвитку на сучасному етапі: ефективність регіональної моделі. Культура і сучасність. 2022. № 1. С. 99–105.

18. Кудінова І. П. Нематеріальна культурна спадщина України. Нематеріальна культурна спадщина як сучасний туристичний ресурс: досвід, практики, інновації міжнар. наук.-практ. конф.– фестиваль (19-20 травня 2022 р.)/ М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв, Київ. Ун-т культури, Ф-т гот.-ресторан. і турист. бізнесу. Київ, 2022. С. 36-38.

19. Чорна Н. Культурна спадщина України: проблеми вивчення, збереження та використання. Наукові записки ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. 2021. Вип. 36. С. 67–74 (дата звернення: 09.08.2024). DOI https://doi.org/10.31652/2411-2143-2021-36-67-74.

20. Офіційний сайт UNWTO. URL: www.unwto.org (дата звернення: 09.08.2023).

21. Борисенко В., Борисенко М. Нематеріальна культурна спадщина українців (регіональний аналіз прояву). Український географічний журнал. 2022. № 2. С. 73–81.

22. Анкетування споживачів щодо інновацій у просуванні української культурної спадщини через створення сучасних сувенірів та гастрономічних продуктів. URL: .https://docs.google.com/forms/d/e/ 1FAIpQLSc4geLC nsYLMR5 tcobW_ IoVHHMHVjMhX0AeUDCKEntFLnkBjA/viewform (дата звернення: 30.08.2024).