ФАКТОРИ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ІННОВАЦІЇ. ПРИКЛАД ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВ У ПОЛЬЩІ

Authors: 

Anna Strychalska-Rudzewicz

Подано результати дослідження, спрямованого на визначення факторів організаційної культури, які впливають на інновації підприємств, а також визначення сили цього впливу. Найвагомішу статистичну кореляцію виявлено між інноваційністю компанії та впровадженням інновацій в місію і візію компанії, творчість працівників, наполегливість у роботі, відкрите спілкування та відмінний інформаційний потік, імідж компанії, регулярну роботу над інноваціями, конкурентоспроможність як пріоритет, використання інформаційних технологій в потоці інформації та прийняття рішень в інноваційному процесі. Дослідження показують, що кількість реалізованих продуктових інновацій (нові та вдосконалені бренди) і процесних інновації (нові та вдосконалені) збільшуються разом з розміром підприємства.

1. Ahmed P.K. 1998. Culture and climate for innovation // European Journal of Innovation Management, 1 (1), 30–43. 
2. Annique C., 2000. Determinants of Organizational Innovation Capability: Development, Socialization, and Incentives. —Massachusetts Institute of Technology. 
3. Buckler S.A., 1997, The spiritual nature of innovation // Research-Technology Management, 43–7. 
4. Cohen, W.M., Levinthal, D.A., 1990. Absorptive capacity: a new perspective on learning and innovation // Administrative Science Quarterly 35, 128–152. 
5. David Wan, Chin Huat Ong, Francis Lee, 2005. Determinants of firm innovation in Singapore // Technovation 25, 261–268. 
6. Dobni C. Brooke, 2008. Measuring innovation culture in Organizations // European Journal of Innovation Management, Vol. 11 No. 4. — P. 539–559. 
7. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2009–2011, 2012, http://www.stat.gov.pl/gus 
8. Filipczak, B. 1997. It takes all kinds: Creativity in the work force. Training, 34 (5), 32-40. 
9. Freeman C., Soete L. 1997. The economics of industrial innovation. — London, Pinter. 
10. Jaider Vega-Jurado, Antonio Guti´errez-Gracia, Ignacio Fern´andez-de-Lucio, Liney Manjarr´es-Henr´ıquez, 2008. The effect of external and internal factors on firms’ product innovation, Research Policy 37, pp. 616–632. 
11. Jakubavičius, A., Strazdas, R., Gečas, K. (2003). Inovacijos. Procesai, valdymo modeliai, galimybės. Vilnius: Lietuvos inovacijų centras. p.127. 
12. Jucevičius G. 2012. Culture vs. Cultures of Innovation: Conceptual Framework and Parameters for Assessment, Proceedings of the International Conference on Intellectual Capital, Knowledge Management & Organizational Learning, pp. 236–244. 
13. Kaasa A. and Vadi M., 2010, How does culture contribute to innovation? Evidence from European countries, Economics of Innovation and New Technology, Vol. 19, No. 7, October 2010, 583–604. 
14. Keizer, J., Dijkstra, L., Halman, J., 2002. Explaining innovative efforts of SMEs. An exploratory survey among SMEs in the mechanical and electrical engineering sector in The Netherlands. Technovation 22, 1–13. 
15. Martins E., Martins N., 2002. An Organisational Culture Model To Promote Creativity and Innovation, SA Journal of Industrial Psychology, 2002, 28 (4), pp. 58–65 
16. Nieto, M., Quevedo, P., 2005. Absorptive capacity, technological opportunity, knowledge spillovers, and innovative effort. Technovation 25, 1141–1157. 
17. O’Reilly, C. 1989. Corporations culture and commitment: Motivation and social control in organizations. California Management Review, Summer, 9-25. 
18. Pinchot, E. & Pinchot, G. 1996. Five drivers for innovation. Executive excellence, 13 (1), 9–10. 
19. Samli, A.C., 2011. From Imagination to Innovation. New York: Springer.
20. Souitaris, V., 1999. Research on the determinants of technological innovation: a contingency approach. International Journal of Innovation Management 3, 287–305.
21. Syrett, M. and Lammiman, J. 1997, The art of conjuring ideas, Director, Vol. 50 No. 9, pp. 48–54. 
22. Tidd, J., Bessant, J., Pavitt, K. 2005. Managing Innovation. Integrating technological, market and organizational change. Chichester: John Wiley and Sons. 
23. Tushman, M.L. and O’Reilly, C.A. III 1997, Winning through Innovation: A Practical Guide to Leading Organizational Change and Renewal, Harvard Business Press, Boston, MA. 
24. Verspagen, B. 2006. Innovation and economic growth. In Oxford handbook of innovation, ed. Fagerberg J., D.C. Mowery, and R.R. Nelson, 487–513. Oxford: Oxford University Press.
25. Wycoff, J. 2003. The ’Big 10’ innovation killers. How to keep your innovation system alive and well. The Journal for Quality and Participation 26, no. 2: 17–21.