У статті виконано порівняльний аналіз потенціалу річкового транспорту України в режимі бенчмаркінгу. Оцінено перспективи формування попиту на послуги річкового транспорту в Україні з боку внутрішнього та міжнародного бізнесу. Обґрунтовано інфраструктурну та інституційну підтримку конкурентоспроможності річкового транспорту. Оцінено умови та перспективи зростання попиту на комбінований транспорт із залученням річкового транспорту з боку бізнесу в контексті пріоритезації цілей сталого розвитку. Здійснюється модельна перевірка привабливості цілей сталого розвитку бізнесу прилеглих територій (на прикладі р. Дніпро).
1. Володимир Омелян представив Національну транспортну стратегію до 2030 року «Drive Ukraine 2030». (2018). Available at: https://mtu.gov.ua/news/29923.html.
2. Грузооборот в морских портах Украины в 2018 году составил 135 млн тонн. Shipping. International sea magazine. №1-2 (170). 2019, p. 22. Available at: https://sudohodstvo.org/wp-content/uploads/2019-Zhurnal-god-1-2-170-Nepolnaya_interactivnaya_versiya/index.html#page=6.
3. Державна служба статистики України. Available at: http://ukrstat.gov.ua.
4. Количество судопроходов по Днепру увеличилось более, чем на 10. Shipping. International sea magazine. №1-2 (170). 2019, p. 21. Available at: https://sudohodstvo.org/wp-content/uploads/2019-Zhurnal-god-1-2-170-Nepo....
5. Проект. Закон України «Про мультимодальні перевезення». Available at: https://mtu.gov.ua/files/Dok_PROEKT/ЗУ%20Про%20мультимодальні%20перевезенн.pdf/.
6. 39 українських інфраструктурних проектів, що передбачені «Drive Ukraine 2030», включені до Індикативного плану розбудови Транс’європейської транспортної мережі, – Володимир Омелян. Available at: https://www.kmu.gov.ua/ua/news/39-ukrayinskih-infrastrukturnih-proektiv-shcho-peredbacheni-drive-ukraine-2030-vklyucheni-do-indikativnogo-planu-rozbudovi-transyevropejskoyi-transportnoyi-merezhi-volodimir-omelyan.
7. Ionescu, R.-V. (2016), Inland Waterways’ Importance for the European Economy. Case Study: Romanian Inland Waterways Transport / R.-V. Ionescu // Journal of Danubian Studies and Research. - Vol 6, No 2. Available at: http://journals.univ-danubius.ro/index.php/research/article/view/3469/3921.
8. Determinants of River Ports Development Into Logistics Trimodal Nodes, Illustrated by the Ports of the Lower Vistula River. Faculty of Transport Engineering and Economics. Maritime University of Szczecin. 2016. Available at: https://ac.els-cdn.com/S2352146516306688/1-s2.0-S2352146516306688-main.pdf?_tid=414bd8ae-cb73-11e7-80b8-00000aacb362&acdnat=1510908333_052537018c28f2eca01f26358d42bbe1/.
9. Kolář, J. & Stopka, O. & Krile S. (2018), Specification of a location for opted port logistics center in a given area using the method of operational research / J. Kolář, O. Stopka, S. Krile // The Journal of International Trade and Economic Development. 2018. Vol. 13. Issue 4. р. 55-63. 11, p. 55-63.
10. Krčum, M., Plazibat V., Gorana J. M. (2015), Integration Sea and River Ports – the Challenge of the Croatian Transport System for the 21st Century. Naše more. / M. Krčum, V. Plazibat, J. M. Gorana - 62(4), р. 247-255.
11. Rocznik statystyczny. Available at: https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/roczniki-statystyczne/.
12. Nowakowski, T. & Kulczyk, J. & Skupień, E. & Tubis, A. & Werbińska-Wojciechowska, S. (2015), Inland water transport development possibilities – case study of lower Vistula river. The archives of transport. - Vol. 35. Issue 3. р. 53 - 62. Available at: [http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-df2d6709-8a67-46d1-8834-47b315e17ec5/c/nowakowski_kulczyk_skupien_et.al_inland_aot_2015_3_05.pdf].
13. Strengthening inland waterway transport Pan-European co-operation for progress. In: European conference of ministers of transport. Paris. 2006. 137 р. Available at: https://www.itf-oecd.org/sites/default/files/docs/06watpaneurop.pdf].
14. Urbanyi-Popiołek I. (2013) Ekonomiczne i organizacyjne aspekty transport. Bydgoszcz. 130 р. Available at: http://wsb.edu.pl/container/Biblioteka%20WSb/ksi%C4%85%C5%BCki%20elektro.... [In Polish: Economic and organizational aspects of transport].
15. Wójcikiewicza, R. & Kaupb, M. (2016) Role and significance of inland waterway transport in container logistic chains, based on example of river-sea port in Szczecin. Faculty of Maritime Technology and Transport, West Pomeranian University. Available at: http://www.worldscientificnews.com/wp-content/uploads/2015/10/WSN-48-2016-24-31-1.pdf..