Метою цієї статті є систематизація й узагальнення відомостей щодо впливу ефекту «інформаційної бульбашки» на формування громадської думки в контексті телемарафону «Єдині новини». Аналіз ефекту «інформаційної бульбашки» в контексті телемарафону «Єдині новини» виявляє важливі аспекти впливу масмедіа на формування громадської думки в умовах війни. Телемарафон, будучи основним каналом комунікації для українців, здійснює значний вплив на сприйняття подій, однак, він також може сприяти розвитку інформаційних бар’єрів, які обмежують різноманітність поглядів. Односторонній характер подання інформації може призвести до «замкнутого» мислення серед аудиторії, де громадяни отримують лише узгоджену державну версію подій. Ефект «інформаційної бульбашки» негативно впливає на розвиток критичного мислення, оскільки контрольоване поширення новин та обмежений доступ до різноманітних джерел змушують людей сприймати інформацію однобічно, без її глибокого аналізу. Щодо «Єдиних новин», то це може призвести до спрощення та скорочення складних тем, що особливо небезпечно під час війни, коли кожне повідомлення має стратегічне значення для суспільної мобілізації і морального духу. Однак телемарафон «Єдині новини» також виконує функцію стабільності та єдності, надаючи громадянам упорядковану інформацію в умовах кризового часу. У цьому контексті, хоча й існує певний ризик формування «інформаційної бульбашки», цей проєкт також відіграє важливу роль у підтримці морального стану населення та захисті від ворожих інформаційних атак. Водночас важливо забезпечити доступ до альтернативних джерел інформації, щоб зберегти різноманітність поглядів і підходів. Залишаючись важливим елементом національної інформаційної інфраструктури, «Єдині новини» можуть стати частиною позитивного ефекту від ефективної комунікації в умовах війни. Проте для мінімізації негативного впливу «інформаційної бульбашки», потрібно активно інтегрувати зворотний зв’язок з громадськістю та підтримувати високу журналістську етику, що дає змогу уникнути маніпуляцій і сприяє об’єктивності повідомлень. У підсумку, ефект «інформаційної бульбашки» в контексті телемарафону «Єдині новини» демонструє як позитивні, так і негативні аспекти медійного впливу на громадську думку. Баланс між інформаційною стабільністю та забезпеченням доступу до різноманітних джерел знань є ключовим фактором для підтримки критичного мислення в суспільстві та збереження об’єктивного ставлення до подій.
- Актуальні проблеми медіапростору : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (Київ, 18 квітня 2019 р.). Київ: Інститут журналістики, 2019. 346 с.
- Бакаєвич К. Український телемарафон «Єдині новини» під час повномасштабного російського вторгнення: пропаганда, піар чи необхідність? Інтегровані комунікації. 2024. № 1 (17). С. 139–144.
- Городенко Л., Цимбаленко Є., Гащенко І. Соціально-комунікаційні технології розбалансування у соціальних мережах. Evropsky politicky a pravnf diskurz, 2018. № 5 (1). С. 210–216.
- Грозна О. Дефініційна полеміка в сфері інтернет-журналістики щодо понять «жанр» і «формат» у сучасному інформаційному просторі. Український інформаційний простір, 2022. № 2(10). С. 119–130.
- Грозна О. Медіа громад як основне джерело інформації в регіонах. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. 2020. С. 46–47.
- Ковальова М. Штучний інтелект у медіа: Переваги та ризики автоматизованого контенту. URL: https://www.thelede.media/management/2021/02/22/2517/
- Мадрига Т. Б. Особливості впливу української телевізійної політичної реклами на цільову аудито- рію (на прикладі рекламних сюжетів 2014 року). Прикарпатський вісник НТШ. Думка. 2014. № 3. С. 75–81.
- Про медіа (Закон № 2849-IX). 2022, 13 грудня. Верховна Рада України. URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/2849-20#Text
- Різун В. В. Лінгвістика впливу: монографія / В. В. Рузун, Н. Ф. Непийвода, В. М. Корнєєв. Київ: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2016. 148 с.
- Ситник О. В. Адикції та девіації мережної комунікації у сучасних Digital media. В М. М. Поплавсь- кий & Л. О. Кочубей (Ред.), Digital media: становлення новітньої комунікації. 2020. С. 210–223.
- Соломін Є. Телепроєкти «Єдині новини» та «FreeДом» як спосіб інформаційного спротиву російській агресії та засіб регулювання медіасферою під час війни. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія. 2023. № 3. С. 62–71.
- Шляхи підвищення ефективності функціонування соціальних комунікацій в умовах посилення глобальних інформаційних впливів: [монографія] / [В. М. Горовий та ін.] ; НАН України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. Київ: НБУВ, 2018. 276 с.
- Bessarab, A., Hyrina, T., Sytnyk, O., Kodatska, N., Yatchuk, O., & Ponomarenko, L. The modern transformation of Internet communications. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 2022. No. 100(15). Р. 4710–4722.
- Dosenko A., Sytnyk O. Communication platforms as a tool for managing social opinion. Innovations in the Scientific, Technical and Social Ecosystems, 2022. No. 1(2), Р. 14–21.
- Edge A. Journalism jobs of the near future, according to Amy Webb. URL: https://www.joumalism. co.uknews/joumalism-jobs-of-the-near-future-according-to-amy-webb-ona16/s2/a673836
- Goldberg P. K. Tackling the Global Learning Crisis. Project Syndicate. 2021. 18.03. URL: https://www.project-syndicate.org/commentary/global-learning-crisis-cost-effective-solutions-by-pinelopi-koujianou- goldberg-2021-03
- USAID-Internews 2021 Media Consumption Survey. (2021, November). Internews. URL: https://internews.in.ua/wp-content/uploads/2021/11/USAID_Internews-Media...