ЗМІ

ІМІДЖ ПОЛЯКІВ В УКРАЇНСЬКОМУ МЕДІАПРОСТОРІ ПІД ЧАС ВІЙНИ

У цій статті досліджується образ поляків в українському медіапросторі під час російськоукраїнської війни, зосереджуючись на періоді з 2022 по 2024 роки. Використовуючи якісний контент-аналіз українських регіональних медіа, дослідження викоремлює, як польсько-українські відносини виглядали в контексті війни, гуманітарної допомоги, історичних наративів і геополітичних альянсів. Дослідження визначає домінуючі теми в медійному дискурсі, зокрема роль Польщі як ключового союзника в опорі України, який забезпечував притулок та гуманітарну підтримку, а також є давнім історичним партнером.

Види та тематика реклами на офіційних сторінках масмедіа в соціальній мережі «Facebook»

Реклама є важливою складовою частиною для фінансового добробуту масмедіа. Тому редакції постійно намагаються залучати багато реклами і рекламодавців. Нині популярною платформою для розміщення та просування рекламних повідомлень масмедіа є фейсбук.

Масмедіа активно працюють в соціальних мережах, мають там велику аудиторію. Таким способом їхні офіційні сторінки на соціальних платформах є перспективними і ефективними для платного просування не лише своїх медіатоварів та послуг, а й рекламодавців. І такий метод реклами дає додаткові фінансові доходи для масмедіа.

ОСОБЛИВОСТІ ПОДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІЙНУ РОСІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ НА РЕСУРСІ ІНФОРМАЦІЙНОГО АГЕНТСТВА “ASSOCIATED PRESS”

Повномасштабна війна з боку Росії проти України похитнула стабільність та мир у всьому світі. Щоденні руйнування інфраструктури внаслідок ворожих обстрілів, загибель військових та цивільних, ракетний терор та інші події на фронті несуть загрозу не лише Україні, а й всьому світові. Саме тому ця тема є в полі зору усіх якісних медіа як України, так і інших країн, а особливо США. Адже саме Америка є нашим головним партнером та активно допомагає у боротьбі з ворогом.

ЧАТ-БОТИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ МАТЕРІАЛІВ ЗМІ

Розвиток соціальних мереж, персоналізованих помічників, чат-ботів і обчислювальних алгоритмів примушує ЗМІ замислитись над новими перспективами роботи. Користувачі давно відійшли від формату отримання інформації через один канал. Сьогодні аудиторія споживає контент через різні канали, починаючи від паперових носів, закінчуючи отриманням даних через лінзи електронних окулярів. За цих умов журналістика повинна експериментувати, адже ніхто не може передбачити траєкторію подальших трансформацій медіасистеми.

ОСОБЛИВОСТІ НЕПРАВДИВИХ МЕДІАПОВІДОМЛЕНЬ (НА ПРИКЛАДІ РОСІЙСЬКИХ ФЕЙКІВ ПРО УКРАЇНУ)

Інформаційні війни вже давно використовують як повноцінну зброю проти ворога, при цьому застосовують і маніпуляції, і повністю фейкові повідомлення. Методи при поширенні неправдивих медіаповідомлень у їхніх авторів бувають абсолютно різними, проте мета практично завжди однакова – змусити цільову аудиторію, яка споживає інформацію, повірити і потрапити під вплив.

Вплив та значення фейків у світовій історії

Перша згадка про фейкові новини припадає на XVII ст. Газетна качка — саме так називають неправдиву, сфальсифіковану та неперевірену інформацію, поширену в ЗМІ. За однією із версій (а їх чимало), виникнення виразу пов’язують із анекдотом бельгійського журналіста Корнеліссена, який одного разу опублікував цілком серйозно, як нібито наукове повідомлення, анекдот про ненажерливість качок. Якийсь учений порубав, мовляв, качку на дрібні шматочки та віддав «на сніданок» іншим дев’ятнадцятьом качкам.

Заголовки публікацій у ЗМІ на прикладі газети «День» і журналу «Країна»

Заголовок у засобах масової інформації відіграє особливу роль, оскільки це не просто елемент поданого до публікації матеріалу, але й відображення основної ідеї журналістського тексту. За допомогою влучного заголовка можна привертати увагу потенційних читачів, інтригувати, зацікавлювати. Проте через невдалий заголовок до важливої та цікавої інформації матеріал можуть не помітити читачі. Використовується маніпулятивний вплив на аудиторію саме за допомогою заголовків, адже дуже часто потенційні реципієнти роблять висновки про всю публікацію із самої назви.

СОЦІАЛЬНА МЕРЕЖА INSTAGRAM ЯК СУЧАСНА ПЛАТФОРМА ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ЖУРНАЛІСТСЬКОГО КОНТЕНТУ

Сучасна вітчизняна журналістика намагається наслідувати тенденції світових мас-медіа. Це надзвичайно позитивне явище, яке свідчить про глобалізацію та прогресивність. Дослідження сконцентроване довкола соціальної мережі Instagram, яка від часу свого заснування здобула велику популярність як серед пересічних користувачів, так і серед журналістів. Робота сучасного журналіста в соціальних мережах сьогодні надзвичайно необхідна йому як для власного інформування, так і для популяризації свого контенту серед аудиторії.

НОВІ МЕТОДИ ЗБУТУ ЗМІ В ІНТЕРНЕТІ

У час гострої конкуренції на медіа-ринку інтернет-ЗМІ кожна редакція онлайнового медіа постійно шукає найкращий метод збуту свого інформаційного товару. Перед кожним редактором інтернет-ЗМІ постає питання: як найшвидше і найкраще доставити публікацію до аудиторії та спонукати прочитати, пристосовуючись до потреб кожного читача. Інструментів для просування медіа-продукту в інтернеті багато і щороку вони вдосконалюються і змінюються, а також з’являються нові.

ДИХОТОМІЯ «МАНІПУЛЯТИВНИЙ – КОНТРМАНІПУЛЯТИВНИЙ ВПЛИВ»: ЧИ ІСНУЄ ВОНА В АНГЛІЙСЬКОМОВНИХ МЕДІАТЕКСТАХ З ТЕМАТИКИ ЗМІН КЛІМАТУ?

Розглянуто складну проблему медіалінгвістики, яку утворює завдання виокрем­лення засобів і ознак маніпулятивності у медіатексті. Якщо певний текст вважається маніпулятивним, тоді має існувати протилежний йому текст, у загальному сенсі, який не є маніпулятивним і який головно спрямований на викриття маніпулятивних прийомів тексту, якому інкримінують навмисно викривлене подання інформації. Англійсько­мовний дискурс з тематики зміни клімату демонструє значний обсяг текстів, які позиціонують себе до одного чи іншого типу, або їх зараховують опоненти до певного типу.