Взаємодія економіки та медіа: ключові теми економічної журналістики

1
Національний університет "Львівська політехніка"

Економічна журналістика слугує критичним мостом між складними економічними концепціями та громадським розумінням, відіграючи ключову роль у формуванні сприйняття, впливаючи на рішення та сприяючи інформованому дискурсу. У цій статті розглядаються основні теми економічної журналістики, зокрема фінансові тенденції, ринкова динаміка, державна політика та вплив глобальних економічних подій. Автор підкреслює важливість перекладу технічної інформації в доступні оповіді, які резонують з різноманітною аудиторією. Досліджуючи взаємодію між економічним контентом і медіапрактикою, це дослідження підкреслює, як економічна журналістика адаптується до мінливих потреб аудиторії, сприяє прозорості та посилює роль журналістики в розвитку економічної грамотності.

З другого боку, економічна журналістика відіграє вирішальну роль у поширенні складної економічної інформації серед громадськості, допомагаючи подолати розрив між технічними економічними даними та повсякденним розумінням. У цій статті розглядаються ключові теми економічної журналістики, такі як ринкові тенденції, фінансова звітність, економічна політика та вплив глобалізації, а також виклики, з якими стикаються журналісти, намагаючись подати цю інформацію привабливим і доступним способом. Аналізуючи підхід медіа до економічних тем, дослідження підкреслює важливість сприяння критичному мисленню, прозорості та залученню аудиторії до економічних звітів. Крім того, зазначено зміну ролі економічної журналістики у розв’язанні соціальних, політичних та економічних проблем, забезпечуючи глибше розуміння їх наслідків для суспільства. Зрештою, стаття наголошує на потребі збалансованого підходу до економічної журналістики, яка б одночасно інформувала та розширювала можливості громадськості. Крім того, у дослідженні розглянуто, як економічні журналісти дотримуються тонкого балансу між наданням точної інформації та вирішенням емоційних та етичних аспектів економічних питань. Роблячи це, вони сприяють більш поінформованій та залученій громадськості, покращуючи демократичний діалог і розуміння економічних процесів у державі. 

  1. Arrese, Á. (2017). The role of economic journalism in political transitions. Journalism, 18(3), 368–383.
  2. Conboy, M. (2007). The language of the news. Routledge, 240 p.
  3. Franklin, B. (2014).  The  Future  of  Journalism:  In  an  age  of  digital  media  and  economic uncertainty. Journalism studies, 15(5), 481–499.
  4. Ivanov, V. F. (1999). Zakonodavstvo pro zasoby masovoi informatsii. Ukrainskyi ta zarubizhnyi dosvid [Legislation on mass media. Ukrainian and foreign experience] (A. Z. Moskalenko, Ed.). Kyiv: VPTs «Kyiv. un-t».
  5. Ivashchenko, N. (2023). Pysaty pro ekonomiku zavzhdy aktualno [Writing about the economy is always relevant]. Retrieved from: http://cntime.cn.ua/top-novini/item/12762-pisatyproekonomikuzavzhdyaktualnoholvnep rostoproskladne.html
  6. Harjuniemi, T. (2023). The power of primary definers: How journalists assess the pluralism of economic journalism. Journalism, 24(4), 877–893.
  7. Khoroshun, O. (2014). Discourse of mass media: Characteristic features. Visnyk Luhanskoho Natsionalnoho Universytetu Imeni Tarasa Shevchenka. Philological Sciences, 6(2), 65–71. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vluf_2014_6(2)    12
  8. Konflikt   v  media   &  media  v  konflikti:  donesennia  drazhlyvykh   pytan   cherez  ZMI.   Rezultaty kompleksnoho  sotsiolohichnoho  doslidzhennia  (2015)  [Conflict  in  media  &  media  in  conflict:  Communicating sensitive   issues   through   mass   media.   Results   of   a   comprehensive   sociological   study].   Retrieved   from: http://journalism.ucu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/11/Konflikt-v-media-i-media-v-konflikti-Fama-Serpen-Veresen- 2015.pdf
  9. Kjaer, P., & Slatta, T. (2007). Business: The expansion of business journalism. Copenhagen Business School Press, 92 p.
  10. Krainikova, T. (2022). Reitynh doviry do ZMI: Chomu vnyz? [Media trust rating: Why down?]. Retrieved from: http://osvita.mediasapiens.ua/trends/1411978127/reiting_doviri_do_zmi_chomu_vniz/
  11. Lavryk, O. (2008). Osnovy zhurnalistyky: Navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv zi spetsialnosti «Zhurnalistyka» [Basics of journalism: Educational-methodical manual for students in journalism]. Kharkiv: KhNU im. V. N. Karazina.
  12. Lutsenko, O. (2007). Suchasna model spetsializovanykh vydan z ekonomiky [Modern model of specialized economic publications]. Retrieved from: http://www.lnu.edu.ua/faculty/jur/publications/visnyk30/ Visnyk%2030_P3_03_Lutsenko.pdf
  13. Mykhailyn, I. (2002). Osnovy zhurnalistyky: Pidruchnyk [Basics of Journalism: Textbook] (3 rd ed., revised and improved). Kyiv: TsUL.
  14. Vasylenko, M. K. (2006). Dynamika rozvytku informatsiinykh ta analitychnykh zhanriv v ukrainskii presi [The dynamics of development of informational and analytical genres in Ukrainian press]. Kyiv: Instytut Zhurnalistyky KNU im. T. Shevchenka.
  15. Zhovtanetskyi, O., & Chuba, N. (2010). Tsikava ekonomika [Interesting Economics] (2nd ed., revised and expanded). Lviv: Apriori.