SMM-маркетинг у діяльності виробників пива в Україні

2024;
: сс. 116 - 124
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка»

У сучасних умовах соціальні мережі є одним із найбільш важливих каналів просування бренду та комунікації з цільовою авдиторією. Аналіз відгуків споживачів у соцмережах, вивчення статистики та інших параметрів дає змогу зрозуміти, що подобається користувачам та що підприємствам-виробникам потрібно покращити.
Проведені дослідження показали, що серед найбільших виробників пива активні маркетингові комунікації проводять ПрАТ «Карлсберг Україна» та ПрАТ «Абінбев Ефес Україна». Одночасно ПрАТ «Оболонь» та ТОВ «Перша приватна броварня» не надають достатньої уваги соціальним мережам, публікації інформації про реалізацію заходів соціально-відповідального бізнесу, що особливо важливо в умовах війни. Серед проаналізованих соціальних мереж «Фейсбук» та «Інстаграм» ПрАТ «Карлсберг Україна» переважає своїх основних конкурентів за величиною спільноти та загальною кількістю взаємодій, проте поступається ПрАТ «Абінбев Ефес Україна» за кількістю дописів та їх поширень. ПрАТ «Карлсберг Україна» є лідером серед конкурентів за величиною спільноти, кількістю відео та загальних переглядів у соцмережі «Ютуб». ПрАТ «Абінбев Ефес Україна» не надає уваги цій соцмережі. У роботі розроблено заходи щодо активізації діяльності виробників пива у таких соціальних мережах, як «Фейсбук», «Інстаграм», «Ютуб», подано рекомендовану тематику дописів.

  1. Пєтухова О. М., Аманов Д. Е. (2015). Тенденції розвитку світового та українського пивного ринку. Ефективна економіка, № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3716 (дата звернення: 23.03.2024).
  2. Легкий О. А., Сохацька О. М. (2016). Розвиток інструментів маркетингових комунікацій пивовар- них підприємств у цифровій економіці. Інтелект ХХІ, № 5. С. 84–90.
  3. Косар Н. С., Савченко Ю. Т., Кузьо Н. Є. (2021). Підвищення іміджу виробників пива в системі управління їх маркетинговою діяльністю. Економіка та держава, № 1. C. 98–103. DOI: https://doi.org/ 10.32702/2306-6806.2021.1.98
  4. Семененко К. Ю. (2021). Використання інструментів онлайн-просування товарів підприємств пив- ної галузі: автореф. дис. … канд. екон. наук: 08.00.04 “Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)”. Київ, НУХТ. 24 с.
  5. Сметанюк О. А., Причепа І. В., Мосійчук В. В. (2020). Social Media Marketing (SMM) в Україні: особливості та перспективи розвитку. Ефективна економіка, № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/ pdf/6_2020/54.pdf (дата звернення: 20.03.2024). DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.52
  6. Грищенко О. Ф., Нєшева А. Д. (2013). Соціальний медіа маркетинг як інструмент просування продукту підприємства. Маркетинг і менеджмент інновацій, № 4. С. 86–98.
  7. Yevseitseva O., Liulchak Z., Semenda O., Järvis M., Ponomarenko I. (2022). Digital-marketing as a modern tool for promotion of goods and services in social networks. Financial and credit activity: problems of theory and practice, No. 1 (42). P. 361–370.
  8. Мостова А. (2022). Оцінювання ефективності просування бізнесу в соціальних мережах. Економіка та суспільство, вип. 43. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/ journal/article/view/1714/1650 дата звернення: 20.03.2024). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-27.
  9. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення: 25.03.2024).
  10. Градус нахилу: ринок алкоголю спиняє падіння, а подекуди починає зростати. URL : https://delo.ua/business/gradus-naxilu-rinok-alkogolyu-spinyaje-padinnya... (дата звернення: 20.03.2024).
  11. Віннікова І. І., Гребньов Г. М., Пузанова Ю. О. (2017). Особливості використання інструментів smm у маркетинговій діяльності українських підприємств. Економічний вісник Національного технічного університету України Київський політехнічний інститут, № 14. С. 275–280.
  12. Сервіс Social Status. URL: https://app.socialstatus.io (дата звернення: 22.03.2024).