Система подолання наслідків впливу пандемії COVID-19 на м’які навички кадрового потенціалу України

2024;
: сс. 199 - 214
1
Національний університет «Львівська політехніка»

У статті досліджено вплив пандемії COVID-19 на професійні навички української робочої сили. На прикладі Львівської області показано вплив пандемії на стан працездатного населення країни та нові умови для роботи кадрового потенціалу. Проаналізовано кореляцію між різними факторами, що впливають на розвиток м’яких навичок. На основі цього запропонованo напрями подолання наслідків пандемії; побудовано комплексну модель, що узагальнює ці поради та формує розуміння того, як саме вони мають бути застосовані. Дослідження стане корисним для вивчення як м’яких навичок як таких, так і розуміння можливостей їхнього відновлення після наслідків COVID-19; крім того, воно дає змогу краще зрозуміти вплив пандемії на розвиток України загалом.

  1. Hyder H., Mahmood Z., Hasan H. SoftSkills: a research study on outdoing academics and conquer the world. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 17 (7), 2022. URL: https://archives.palarch.nl/ index.php/jae/article/view/3412
  2. Touloumakos A. K. Expanded Yet Restricted: A Mini Review of the Soft Skills Literature. Frontiersin Psychology, 1, 1–6, 2020. URL:https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2020.02207/full
  3. Marin-Zapata S. I., Román-Calderón, J. P., Robledo-Ardila, C. Аnd Jaramillo-Serna M. A. Softskills, do we know what we are talking about? Review of Managerial Science, 16, 2022, 969–1000. URL: https://link.springer. com/article/10.1007/s11846-021-00474-9
  4. Sancho-Cantus D., Cubero-Plazas L., Navas M. B., Castellano-Rioja E., and Ros M. C. Importance of Soft Skills in Health Sciences Students and Their Repercussion after the COVID-19 Epidemic: Scoping Review. International Journal of Environmental Research and  Public Health, 20  (6), 2023. 1–10. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10049660/
  5. Malykhin O., Aristova N. O., Kalinina L., Opaliuk T. Developing Soft Skills among Potential Employees: A Theoretical Review on Best International Practices. Postmodern Openings, 12 (2), 2022, 210–232. URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/po/article/view/3518
  6. Длугунович А. Н. Soft skills training as a necessary component of it professionals. Вісник Хмельницького національного університету. 6, 2019. 239–242. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/ pdf/tech/2014_6/47.pdf
  7. Kolesnik K.,  Oliinyk N.,  Komarivska N.,  Kazmirchuk  N.,  AndImbe V.  Future-Teacher  Soft  Skills Development in the Context of Ukraine’s Integration into the European Higher Education Area. International Journal of  Learning,  Teaching  and Educational  Research,  22  (2),  2023, 413–431.  URL:  https://www.researchgate.net/ publication/369085578_Future-Teacher_Soft_Skills_Development_in_the_Context_of_Ukraine’s_Integration_into_ the_European_Higher_Education_Area
  8. Джурило А., Глушко O., Шпарук O. Innovative approaches to formulation and development of soft skills of secondary school students in the context of Ukraine’s integration into the European education area. Освіта: сучасні дискурси, (4), 39–49, 2021. URL: .https://lib.iitta.gov.ua/728587/2/%D0%93%D0%BB%D1%83% D1%88%D0%BA%D0%BE_%D0%94%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%BE_%D0%A8%D0 %BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BA.pdf
  9. Шведова Я., Коротецька Є., Кашкабаш Д. Softskills: аналіз розвитку у здобувачів вищої освіти та шляхи впровадження в освітній процесс. Наукові записки кафедри педагогіки. 51, 2022. URL: https://periodicals. karazin.ua/pedagogy/article/view/21654/20125
  10. Cокіл O., Подольчак Н., Весоловська M., Трачова Д. Impact Well-Being Indicator on Emotional Intelligence Sustainable Development in Poland and Ukraine. 13th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (Wroclaw, 21.09.2023–23.09.2023), ACIT 2023 – Proceedings, 2023, pp. 342–346.
  11. Подольчак Н., Білик О., Карковська В., Весоловська М., Цигилик Н. Methods for assessing emotional intelligence: Prospects for application in public administration in Ukraine. Problems and Perspectives in Management. 21, 2023, 503–516. DOI: https://doi.org/10.21511/ppm.21(2).2023.47
  12. Murugan M. S., Sujatha T. A study on soft skilland its impact of growth and productivity in service industry. A Journal Of Composition Theory, 13 (12), 2020. 1–12. URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm? abstract_id=3743940
  13. Bora B. The Essence of Soft Skills. InternationalJournalofInnovativeResearchandPublications, 3 (12), 2015, 7–22. URL: https://www.academia.edu/22419076/The_Essence_of_Soft_Skills
  14. Brennan A., Dempsey M., McAvoy J., O’Dea M., O’Leary S. аnd Prendergast M. How COVID-19 impacted soft skills development: The views of software engineering students. Cogent Education, 10 (1), 1–15. URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2023.2171621
  15. Espina-Romero L. C., Franco S. L. A., Conde H.  O. D., Guerrero-Alcedo J. M., Parra D. E. R., Ramírez J. C. R. Soft skills inpersonnel training: Report of publications in scopus, topics explored and future researcha genda. Heliyon, 9 (4), 2023, 1–14. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/ S2405844023026750
  16. Tabieh A., Abuzagha H. Y., Ghou K. A. In-demand Soft Skills and Employability during and Post COVID-19: Evidence from EFL Teachers. Pegem Journal of Education and Instruction, 11 (4), 2021, 219–229. URL:https://www.researchgate.net/publication/355107807_In-demand_Soft_Skills_and_Employability_during_and_ Post_COVID-19_Evidence_from_EFL_Teachers
  17. Gnecco G., Landi S. аnd Riccaboni M. The emergence of social soft skill needs in the post COVID-19 era. Quality & , 1, 2023, 1–34. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s11135-023-01659-y
  18. East J. I., Dean S. A. Soft Skills Needed for the 21st-Century Workforce. International Journal of Applied Management and Technology, 18 (1), 2019, 17–32. URL: https://scholarworks.waldenu.edu/cgi/ viewcontent.cgi?article=1260&context=ijamt
  19. Mikolajczyk K. Changes in the approach to employee development in organisations as a result of the COVID-19 pandemic. European Journal of Training and Development, 46 (6), 2021, 544–562. URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/EJTD-12-2020-0171/full/html
  20. Bienkowska A., Koszela A., Salamacha A., Tworek K. COVID-19 oriented HRM strategies influence on job and organizational performance through job-related attitudes. PLoSOne, 17(4), 2022, 1–29. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9007351/pdf/pone.0266364.pdf
  21. Паспорт Львівської області. Населення та міграція. 2023. URL: http://database.ukrcensus.gov.ua/ regionalstatistics/regiontree.files/asp_tables_uk/46.htm
  22. Heerden A. H., Jelodar M. B., Chawynski G., Ellison S. A Study of the Soft Skills Possessed and Required in the Construction Sector. Buildings, 13 (2), 2022, 522.