Маркетингова діяльність підприємств на ринку експрес-доставки України

2023;
: cc. 180 - 187
1
Національний університет «Львівська політехніка»
2
Національний університет «Львівська політехніка»
3
Національний університет «Львівська політехніка»

Встановлено, що основними факторами, які сприяли зростанню попиту на послуги експрес-доставки в Україні, є збільшення користувачів Інтернету, зменшення вільного часу українців, прагнення його оптимізувати, зростання обсягів роздрібної торгівлі. Проаналізовано вплив війни на роботу деяких вітчизняних служб та сервісів доставки - служби доставки їжі Bolt Food, сервісів Glovo, Liki24, служби доставки "Нова Пошта" та Meest Express. У статті подано особливості інструментарію комплексу маркетингу компаній у сфері послуг. Значні можливості для його вдосконалення відкривають новітні інформаційні технології, зокрема Big Data, штучний інтелект, а також технології машинного навчання. Вони дозволяють зібрати необхідну інформацію для розроблення інструментів комплексу маркетингу компанії, що займається експрес-доставкою, адаптованих до потреб окремих сегментів ринку.

  1. Петренко В.С., Карнаушенко А.С. (2020). Сучасний стан та перспективи розвитку доставки продуктів харчування в Україні. Приазовський економічний вісник, вип. 1(18). С. 132-138. DOI: https://doi.org/10.32840/2522-4263/2020-1-24.
  2. Шалева О.І., Кондратенко А.М. (2017). Стан, проблеми та перспективи розвитку інтернет-торгівлі продуктами харчування в Україні. Економіка і суспільство, № 13. С. 796–804.
  3. Дима О.О. (2015). Сучасні тенденції та переваги розвитку Інтернет-торгівлі в Україні. Економічний часопис - ХХІ, № 1-2 (2). С. 63-66.
  4. Тараненко О. (2020). Аналіз ринку експрес-доставки в Україні. Економічний аналіз, том 30, № 4. С. 84-92. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2020.04.084.
  5. Аналіз ринку доставки продуктів харчування України. 2019 рік. URL : https://pro- consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-rynka-dostavki-produktov-ukrainy-2018-god (дата звернення: 27.07.2023).
  6. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL : http://www.ukrstat.gov.ua (дата звер- нення 25.07.2023).
  7. Ринок доставки під час війни: чи є можливості розвитку? URL : https://hub.kyivstar.ua/news/rynok- dostavky-pid-chas-vijny-chy-ye-mozhlyvosti-rozvytku (дата звернення 27.07.2023).
  8. Тришин Є. (2022). Тренди доставки: що змінила війна. URL : https://biz.nv.ua/ukr/experts/ dostavka- produktiv-ta-poslugi-v-ukrajini-yak-pracyuye-rinok-zaraz-pid-chas-viyni-50250457.html (дата звернення 25.07.2023).
  9. Офіційний сайт ТОВ "ДЖІ ЕФ Ю-ТРЕЙД". URL: https://giftsforukraine.com (дата звернення 26.07.2023).
  10. Офіційний сайт компанії "48 Ukraine". URL: https://48ukraine.com (дата звернення 26.07.2023).
  11. Мальська М.П., Антонюк Н.В., Ганич Н.М. (2008). Міжнародний туризм і сфера послуг: підручник. Київ: Знання. 661 с.