Стратегічні можливості підприємства та їх оцінювання

2023;
: cc. 45 - 53
Автори:
1
Національний університет «Львівська політехніка»

Запропоновано методику оцінювання стратегічних можливостей підприємств за допомогою застосування теорії ймовірності, що дасть змогу врахувати і параметри їх внутрішнього середовища, що визначають ефективність обраної стратегії, і особливості зовнішнього середовища, що у складних умовах сьогодення характеризується значним рівнем нестабільності і непередбачуваності. Розглянуто переваги і недоліки застосування цієї методики під час розроблення, вибору та оцінювання стратегій підприємств, розглянуто особливості застосування її у визначених ситуаціях, досліджено ймовірність реалізації підприємством свої можливостей за різних типів визначеності та змінності зовнішнього середовища, що сприятиме підвищенню об’єктивності оцінки розриву між стратегічними цілями підприємств та їх можливостями та допоможе виявити напрями скорочення цього розриву у довготерміновій перспективі.

  1. Babin, B., Anderson, R. Multivariate data analysis 7th ed., Englewood Cliffs: Prentice Hall, 2010.
  2. Carpenter, M. A., Sanders, G. Strategic management: a dynamic perspective concepts. Upper Saddle River, NJ: Pearson International, 2009.
  3. Dubihlela, J., Sandada, M. Impact of strategic planning on small and medium-sized Enterprises (SMEs) Per- formance: The role of employee participation, implementation incentives and evaluation and control. Journal of Eco- nomics, 2014. 5(1). 45-55.
  4. Dubois, D., Prade, H. Possibility Theory, Probability Theory and Multiple-valued Logics: A Clarification, Annals of Mathematics and Artificial Intelligence, 2001. 32, 35-66.
  5. Gerla, G. Fuzzy logic: Mathematical Tools for Approximate Reasoning, Kluwer Academic Publishers, Dor- drecht, 2001
  6. Zadeh, L. Fuzzy Sets as the Basis for a Theory of Possibility. Reprinted in Fuzzy Sets and Systems 100 (Supplement), 1999. 9-34
  7. Chukhrai, N., Koval, Z. Evaluation indicators of the marketing strategies efficiency of value-based enterprises. Economics, entrepreneurship, management, 2016. Vol 3, No1, 35-40.
  8. Koval, Z. Evaluation of efficiency of marketing strategies of enterprises by factor analysis methods. Journal of scientific works «Economic Innovations» of the Institute of Market Problems and Economic and Environmental Re- search. National Academy of Sciences of Ukraine, 2019. Vol 1., No 1 (70). 132-142.
  9. Duncan, R. Characteristics of Organizational Environments and Perceived Environmental Uncertainty, Ad- ministrative Science Quarterly, Vol. 17, No. 3, 1972, pp. 313-327.
  10. Dixit A., Nalebuff B. Thinking Strategically: The Competitive Edge in Business, Politics and Everyday Life, 1991. 394 c.
  11. Baranovska L. V., Bukovskiy O. M. Mixed strategy Nash equilibrium in one game and rationality. Interna- tional Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE». Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference «Scientific Issues of the Modernity» (April 27, 2017, Dubai, UAE), 2017. No 5(21), Vol. 1, May. pp. 4–8.
  12. Nonaka, I., Teece, D. J. Managing industrial knowledge. London: Sage publications, 2001.