У статті проаналізовано вплив соціального інтелекту людини на схильність до продуктивного використання сучасних цифрових технологій, зокрема соціальних медіа. Досліджено середній час перебування людини у соціальних мережах, відсоток використання цих платформ для вирішення робочих завдань та бажання додатково розвивати свої digital-skills, тобто цифрові навички. Встановлено, що соціальний інтелект достовірно впливає (p≤0,001***) на прагнення людини до продуктивного використання соціальних мереж, пов’язаний (p≤0,05*) із бажанням додаткового розвитку навичок комунікації в інтернет просторі. Це свідчить на користь потреби впровадження курсу соціального інтелекту в освітні програми закладів вищої освіти, доцільність впровадження подібних тренінгів, лекцій та майстер-класів для підвищення кваліфікації представників органів місцевого самоврядування, університетів та бізнесу.
- Алексеєнко Ю. О. (2021). Соціальні медіа як основа інформаційно-мережевого суспільства. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Том 32. С. 204–208. https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.2-2/36
- Боснюк В. Ф. (2020). Математичні методи в психології: курс лекцій. Мультимедійне навчальне видання. 141 с. Retrieved from http://surl.li/adcii
- Григорова З. (2017). Нові медіа, соціальні медіа, соціальні мережі – ієрархія інформаційного простору. Технологія і техніка друкарства. № 3. С. 93–100. DOI: 10.20535/2077-7264.3(57).2017.115905
- Лукацька Я. С. (2021). Аналіз поняття “соціальна компетентність особистості” в українських та зарубіжних наукових працях. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія “Педагогіка і психологія”, Педагогічні науки. № 1. С. 49–53. DOI: 10.32342/2522-4115-2021-1-21-6
- Лядський І. К., Дячков Д. В. (2023). Вплив соціального інтелекту на лояльність та залученність співробітників як чинник формування кадрової безпеки. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. Випуск 17. С. 109–119. Retrieved from http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/article/view/419/390
- Мандро Л. (2022) “Soft skills” та “meta skills” як основа фахового зростання соціальних працівників. Наука і освітa: наук.-практ. журнал. № 3. С. 31–35. DOI: 10.24195/2414-4665-2022-3-6
- Матеюк О., Суходоля Ю. (2021). Соціальний інтелект: психологічний феномен і теоретична проблема. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Випуск 11. С. 113–123. http://psy- visnyk.lnu.lviv.ua/archive/11_2021/15.pdf
- Ситнік С., Чебикін О. (2020). Особливості міжособистісної взаємодії психологів з різним рівнем соціального інтелекту. Наука і освітa: наук.-практ. журнал. № 1. С. 41–48. https://doi.org/10.24195/2414-4665- 2020-1-6
- Стратюк В. (2022). Соціально-комунікативний потенціал соціальних медіа в контексті розвитку персонального бренду. Педагогічна концепція та її особливості, соціальна робота та лінгвологія. С. 63–83. DOI 10.36074/pcaifswal.ed-2.05
- Чирак І. М. (2021). Економіка соціальних медіа: сучасні тренди та особливості розвитку. Ефективна економіка. № 12. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.12.92
- Ярмолюк О. Я., Фісун Ю. В., Шаповалова А. А. (2020). Соціальні мережі як сучасний інструмент просування. Підприємство та інновації. Науковий журнал з питань економіки та бізнесу. № 11. С. 62–66. https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.28
- Aichner T., Grünfelder M., Maurer O., and Jegeni D. (2021). Twenty-Five Years of Social Media: A Review of Social Media Applications and Definitions from 1994 to 2019.Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. Vol. 24. pp. 215–222.http://doi.org/10.1089/cyber.2020.0134
- Anbalagan S. & Kasirajan V. (2021). Relationship between social intelligence and social media among student teachers. Humanities & Social Sciences Reviews. Vol. 1. Р. 1–6. DOI: 10.26634/jhss.1.4.17800
- Ansary K. (2023). Social Attitude and Adjustment: A Critical Review. Galore International Journal of Applied Sciences and Humanities, 7(1), 26–32. DOI: https://doi.org/10.52403/gijash.20230104
- Develi A., Pekkan N. U., & Cavus M. F. (2022). Social intelligence at work and its implication for organizational identification: A sectoral comparison. Independent Journal of Management & Production, 13, 364– 383. DOI: 10.14807/ijmp.v13i1.1555
- Gupta S., De M. M., & Sinha S. (2021). Theoretical architecture of social intelligence. International Journal of Emerging Technologies and Innovative Research, 8(5), 525–534. https://www.jetir.org/papers/JETIR 2105198.pdf
- Jueajinda S., Stiramon O., Ekpanyaskul C. (2021). Social Intelligence Counseling Intervention to Reduce Bullying Behaviors Among Thai Lower Secondary School Students: A Mixed-method Study. J Prev Med Public Health. Vol. 54(5). P. 340–351. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8517375/
- Mohd R. & Shiva S. (2022). Connecting Social Intelligence with Social Media Usage: A Study at a University. International Journal of Innovative Science and Research Technology. Vol. 7. Р. 923–927. DOI: 10.5281/zenodo.7416735
- Palaščáková D., Liadskyi I., Senko I. (2023). Gender aspects of social intelligence management in the context of entrepreneurial and civic engagement. Journal of Women's Entrepreneurship and Education. P. 92–108. https://doi.org/10.28934/jwee23.pp92-108
- Senova M. (2021). Meta-skills are the key to human potential. Journal of behavioral economics and social systems. Vol. 2. Р. 133–137. DOI: 10.5278/ojs.bess.v2i1.6463
- Silvera D. H., Martinussen M. and Dahl. T. I. (2001). The TROMSØ Social Intelligence Scale, a self- report measure of social intelligence. Scandinavian Journal of Psychology. Vol. 42. P. 313–319. https://doi.org/10.1111/1467-9450.00242
- Spencer E. & Lucas B. (2021). Meta-Skills: Best practices in work-based learning A literature review. 75 p. DOI: 10.13140/RG.2.2.10399.84642
- Terletska N. (2023). The prospects and the forecasts of a human transformation in the context of the crisis of culture because of the civilization dominance. Innovative Solution in Modern Science. Vol. 2. Р. 101. DOI: 10.26886/2414-634X.2(57)2023.7
- Turan U. (2020). A correlation coefficients analysis on innovative sustainable development groups. EUREKA: Social and Humanities. Vol. 1. P. 46–55. https://doi.org/10.21303/2504-5571.2020.001130