Дослідження ефективності проєктних рішень при використанні транспортного моделювання

https://doi.org/10.23939/tt2024.01.001
Надіслано: Лютий 21, 2024
Прийнято: Квітень 02, 2024
Автори:
1
Lviv communal enterprise ―Lvivavtodor‖

Одним із чинників, який призводить до збільшення рівня завантаження на вулично-дорожній мережі, є підвищення рівня автомобілізації у місті. За таких умов зростає кількість приватного транспорту на вулицях міст, затримок на підходах до перехресть та черг. Унаслідок цього проїзд перехрестя відбувається із затримкою, оскільки водії транспортних засобів змушені довше очікувати своєї черги. Для вирішення описаних  проблем під час реконструкції вулиці чи дороги запропоновано змінювати організацію дорожнього руху, кількість смуг руху та конфігурацію деяких перехресть. Проте після реалізації проєкту здебільшого відбувається перерозподіл транспортних потоків, після якого запропоновані зміни можуть стати неефективними. Щоб запобігти негативному впливу таких ситуацій, обов’язково необхідно виконати транспортне моделювання, під час якого можна перевірити ефективність прийнятих рішень та коригувати проєкт ще на ранніх стадіях, а не після реалізації. Здійснюючи транспортне моделювання, можна уникнути зайвих капіталовкладень, які виникають після реалізації проєкту, або перевірити доцільність його впровадження. Об’єктом дослідження є ділянка вулично-дорожньої мережі, розташована у населеному пункті. Варто зазначити, що всі підходи до перехресть є доволі інтенсивними, що варто врахувати під час створення проєктної документації. В цій статті наведено проєктне рішення, яке передбачає зміну конфігурації перехрестя, збільшення кількості смуг руху та транспортне мікроскопічне моделювання наявного та проєктного станів, щоб визначити ефективність зміни організації дорожнього руху на досліджуваній ділянці вулично-дорожньої мережі. За результатами мікроскопічного моделювання спостерігається зменшення затримок та черг на підходах до перехрестя, що свідчить про правильність прийнятого рішення. Для виконання транспортного моделювання використано програмне забезпечення PTV VISSIM. Після апробації імітаційної моделі та аналізу результатів є можливість оцінити вплив проєктних рішень на вулично-дорожній мережі та, за необхідності, вносити коригування.

1. Postranskyy, T., Afonin, M. & Boykiv M. (2020). Vplyv proektovanoi skhemy orhanizatsii kruhovoho rukhu na nerehulovanomu perekhresti miskykh vulyts na tryvalist transportnoi zatrymky [Influence of the roundabout traffic scheme project instead of the unregulated intersection of city streets on the transport delay duration]. Suchasni tekhnolohii v mashynobuduvanni ta transporti [Advances in mechanical engineering and transport], 2(15), 99-105. doi: 10.36910/automash.v2i15.397 (in Ukrainian).
https://doi.org/10.36910/automash.v2i15.397
2. Kučera, T., & Chocholáč, J. (2021). Design of the city logistics simulation model using PTV VISSIM software. Transportation Research Procedia, 53, 258-265. doi: 10.1016/j.trpro.2021.02.033 (in English).
https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.02.033
3. Tosun, H. B. (2022). Junction Designs Examples and Improvements in Junction Designs. International Journal of Engineering Research and Development, 14(3), 261-267. doi: 10.29137/umagd.1215524 (in English).
https://doi.org/10.29137/umagd.1215524
4. Novák, J., Ambros, J., & Frič, J. (2018). How roundabout entry design parameters influence safety. Transportation research record, 2672(34), 73-84. doi: 10.1177/0361198118776159 (in English).
https://doi.org/10.1177/0361198118776159
5. Pohan, A. H., Latiff, L. A., Dziyauddin, R. A., & Wahab, N. H. A. (2021). Mitigating traffic congestion at road junction using fuzzy logic. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 12(8), 293-299. (in English).
https://doi.org/10.14569/IJACSA.2021.0120834
6. Solving a Traffic Congestion Problem at T-intersections using AnyLogic Simulation. Retrieved from: https://munin.uit.no/handle/10037/28421 (in English).
7. Lobashov, O., & Boikiv, M. (2020). Increasing the complex intersections functioning efficiency by restriction of left-turn traffic flows. Transport technologies, 1(1), 54-64. doi: 10.23939/tt2020.01.054 (in English).
https://doi.org/10.23939/tt2020.01.054
8. Sofia, G., Al-Haddad, A., & Al-Haydari, I. S. (2018). Improvement of traffic performance at intersections in Karbala city. In MATEC Web of Conferences (Vol. 162, p. 01032). doi: 10.1051/matecconf/201816201032 (in English).
https://doi.org/10.1051/matecconf/201816201032
9. PTV Vissim 2022 User manual (2022). Retrieved from: https://www.scribd.com/document/598260467/ (in English).
10. PTV Vissim 10 User manual (2018). Retrieved from: https://usermanual.wiki/Document/Vissim20102020Manual.1098038624.pdf (in English).