Дослідження потоку насичення на ізольованих смугах регульованих перехресть зі значною інтенсивністю руху

TT.
2020;
: с. 1 - 12
https://doi.org/10.23939/tt2020.02.001
Надіслано: Серпень 10, 2020
Прийнято: Вересень 18, 2020
1
Lutsk National Technical University
2
Lutsk National Technical University

У роботі розглянуто методики та результати дослідження інтервалів між транспортними засобами під час роз’їзду з черги перед регульованими перехрестями з подальшим визначенням величини потоку насичення. Розглядаючи існуючі методики щодо визначення насичення у транспортних потоках, визначено ті з них, які дають найдостовірніші результати в умовах інтенсивного руху та враховують достатньо велику кількість чинників впливу. Такі методики ґрунтуються на експериментальному вимірюванні інтервалів між транспортними засобами під час їх проїзду через стоп-лінію у різних напрямках регульованого перехрестя. Для повноти аналізу вимірювання таких інтервалів додатково враховано такі чинники, як склад руху, використання смуг руху за напрямками. Об’єктами дослідження є регульовані перехрестя, на підходах до яких відсутній ухил, немає пішохідного та велосипедного руху при виконанні повороту і конфліктуючих транспортних потоків, а також зупинок громадського транспорту в зоні дії перехрестя. Проміжним результатом дослідження є визначення кількості транспортних засобів, які проходять стоп-лінію за час дозвільного сигналу та часових інтервалів між ними, а кінцевим результатом – настання періоду насичення на смугах прямого та поворотного руху залежно від складу транспортного потоку.

1. Levashev, A.H., Mikhailov, A.Yu. & Holovnykh, I.M. (2007). Proektirovanie reguliruemykh peresechnii [Design of controlled intersections]. Irkutsk: IrHTU (in Russian).

2. Wolshon, B., & Pande, A. (2016). Traffic engineering handbook. John Wiley & Sons. (in English).

3. Fornalchyk, Ye.Yu., Hilevych, V.V. & Mohyla, I.A. (2020). Modeliuvannia transportnykh potokiv [Traffic flow modeling]. Lviv: Vudavnytstvo Lvivskoi Politekhniky (in Ukrainian).
https://doi.org/10.23939/tt2020.01.065

4. Gavrylov, E.V., Dmytrychenko, M.F., Dolia, V.K., Lanovyi, O.T., Lynnyk, I.E., & Polishchuk, V.P. (2007). Organizatsiia dorozhnioho rukhu [Traffic organization]. Kyiv: Znannia Ukrainy (in Ukrainian).

5. Kremenets, Yu.A., Pecherskii, M.P. & Afanasiev, M.B. (2005). Tekhnicheskie sredstva organizatsii dorozhnoho dvizhenia [Technical means for traffic organization]. Moskva: Izd-iy tsentr "Akademia" (in Russian).

6. Ji, Y., Tang, Y., Wang, W., & Du, Y. (2018). Tram-Oriented Traffic Signal Timing Resynchronization. Journal of Advanced Transportation. Volume 2018. doi: 10.1155/2018/8796250 (in English).
https://doi.org/10.1155/2018/8796250

7. Shi, J., Sun, Y., Schonfeld, P., & Qi, J. (2017). Joint optimization of tram timetables and signal timing adjustments at intersections. Transportation Research Part C: Emerging Technologies. Volume 83. 104-119. doi: 10.1016/j.trc.2017.07.014 (in English).
https://doi.org/10.1016/j.trc.2017.07.014

8. Zhou, L., Wang, Yi., & Liu, Ya. (2017). Active signal priority control method for bus rapid transit based on Vehicle Infrastructure Integration. International Journal of Transportation Science and Technology. Volume 6(2). 99-109. doi: 10.1016/j.ijtst.2017.06.001 (in English).
https://doi.org/10.1016/j.ijtst.2017.06.001

9. Vrubel, Yu.A. (2003). Poteri v dorozhnem dvizhenii [Losses in traffic]. Minsk: BNTU. (in Russian).

10. Fornalchyk, Ye.Yu., Mohyla, I.A., Trushevskyy, V.E., & Hilevych, V.V. (2018). Upravlinnia dorozhnim rukhom na rehuliovanykh perekhrestiakh u mistakh [Traffic management on controlled intersections in cities]. Lviv: Vudavnytstvo Lvivskoi Politekhniky (in Ukrainian).

11. Vrubel, Yu.A. et al. (2011). Koordinirovannoe upravlenie dorozhnym dvizheniem [Coordinated control of traffic]. Minsk: BNTU (in Russian).

12. Vrubel, Yu.A (2007). Issledovania v dorozhnem dvizhenii: uchebno-metodicheskoe posobie k laboratornym rabotam [Research in traffic: study guide for laboratory work]. Minsk: BNTU (in Russian).

13. Scheffler, R., Strehler, M. (2017). Optimizing traffic signal settings for public transport priority. Proc. of the 17th Workshop on Algorithmic Approaches for Transportation Modelling, Optimization, and Systems (pp. 9:1-9:15) - Vienna, Austria. doi: 10.4230/OASIcs.ATMOS.2017 (in English).

14. Zhao, J., Li, P., Zheng, Z., & Han, Y. (2018). Analysis of saturation flow rate at tandem intersections using field data. IET Intelligent Transport Systems, Volume 12(5), 394-403. doi: 10.1049/iet-its.2017.0092 (in English).
https://doi.org/10.1049/iet-its.2017.0092

15. Nguyen, H. D. (2016). Saturation flow rate analysis at signalized intersections for mixed traffic conditions in motorcycle dependent cities. Transportation research procedia, Volume 15, 694-708. doi:10.1016/j.trpro.2016.06.058 (in English).
https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.06.058