Аналіз захищеності бортових інформаційних систем автомобілів

https://doi.org/10.23939/tt2023.01.062
Надіслано: Березень 24, 2023
Прийнято: Травень 04, 2023
1
Ivan Franko National University of Lviv
2
Ivan Franko National University of Lviv

Розглянуто особливості функціонування бортових інформаційних систем автомобіля. Проаналізовано загрози їх безпеці та запропоновано методи забезпечення інформаційної безпеки та функціональної безпеки бортових інформаційних систем. Проєктування дорожніх мереж під час організації дорожнього руху є одним із факторів забезпечення функціональної безпеки сучасних інтелектуальних транспортних систем, тобто дотримання таких атрибутів інформаційної безпеки, як конфіденційність даних, цілісність, доступність, автентичність і новизна даних. Безпека бортових інформаційних систем транспортних засобів є критично важливою проблемою в сучасному світі, оскільки все більше транспортних засобів оснащуються електронними системами, які можуть бути вразливими до кібератак. Однією з головних проблем захисту бортових інформаційних систем є широкий спектр пристроїв і технологій, що використовуються в сучасних транспортних засобах. Різні системи можуть мати різні вимоги до безпеки та вразливості, а також складну взаємодію між собою. Інша проблема полягає у тому, що багато з цих систем не були спочатку розроблені з урахуванням безпеки. Вони можуть не мати базових функцій безпеки, таких як шифрування та автентифікація, а також використовувати застаріле програмне забезпечення та протоколи, які є вразливими до відомих атак. Для аналізу інформаційної безпеки бортових систем транспортних засобів було визначено основні типи атак та загроз для елементів транспортної системи, які взаємодіють з VANET. На основі теорії нечітких множин в умовах невизначеності та з використанням інструментарію Fuzzy Logic Toolbox в інтегрованому середовищі Matlab було змодельовано рівень інформаційної безпеки системи OBU-VANET. Отримані результати дали змогу сформулювати ступінь інформаційної захищеності елементів експлуатації транспортного засобу від несанкціонованого доступу до даних. Результати дослідження показали, що найвищий рівень захищеності (> 0,7) мають технічні системи зв’язку, а найбільш вразливими стають транспортні засоби в громадських місцях.

1. Chatti, W. (2020). Information and communication technologies, road freight transport, and environmental sustainability. Environmental Economics, 11(1), 124-132. doi: 10.21511/ee.11(1).2020.11 (in English).
https://doi.org/10.21511/ee.11(1).2020.11
2. Karoń, G., Janecki, R., & Mikulski, J. (2022). Selected issues of systems engineering methodology in the design of transport systems. Transport technologies, 3(2), 85-101. doi: 10.23939/tt2022.02.085 (in English).
https://doi.org/10.23939/tt2022.02.085
3. Ziakopoulos, A., Petraki, V., Kontaxi, A., & Yannis, G. (2022). The transformation of the insurance industry and road safety by driver safety behaviour telematics. Case studies on transport policy, 10(4), 2271-2279. doi: 10.1016/j.cstp.2022.10.011 (in English).
https://doi.org/10.1016/j.cstp.2022.10.011
4. Miler, R. K., Kisielewski, M. J., Brzozowska, A., & Kalinichenko, A. (2020). Efficiency of telematics systems in management of operational activities in road transport enterprises. Energies, 13(18), 4906. doi: 10.3390/en13184906 (in English).
https://doi.org/10.3390/en13184906
5. Khudyakov, I. V., Hrytsuk, I. V., Chernenko, V. V., Hrytsuk, Y. V., Makarova, T. V., & Manzheley, V. S. (2021). Osoblyvosti modeliuvannia ta pobudovy informatsiinoi systemy dystantsiinoho monitorynhu tekhnichnoho stanu transportnykh zasobiv [Features of modeling and construction of the information system of remote monitoring of the technical condition of vehicles]. Visnyku mashynobuduvannia ta transportu [Journal of Mechanical Engineering and Transport], 2(14), 140-148. doi: 10.31649/2413-4503-2021-14-2-140-148 (in Ukrainian).
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-140-148
6. Alekseev, O. P., Alekseev, V. O., & Neronov, S. M. (2021). Telematychna synerhiia mekhatronnykh system u transportnykh zastosuvanniakh [Telematic synergy of mechatronic systems in transport applications]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho avtomobilno-dorozhnoho universytetu [Bulletin of Kharkiv national automobile & highway university], 1(92), 17-26. doi: 10.30977/BUL.2219-5548.2021.92.1.17-26 (in Ukrainian).
https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2021.92.1.17-26
7. Dobromirov, V., Verkhorubov, V., & Chernyaev, I. (2018). Systematizing the factors that determine ways of developing the vehicle maintenance system and providing vehicle safety. Transportation research procedia, 36, 114-121. doi: 10.1016/j.trpro.2018.12.052. (in English).
https://doi.org/10.1016/j.trpro.2018.12.052
8. Chen, C., Chen, L., Liu, L., He, S., Yuan, X., Lan, D., & Chen, Z. (2020). Delay-optimized V2V-based computation offloading in urban vehicular edge computing and networks. IEEE Access, 8, 18863-18873. doi: 10.1109/ACCESS.2020.2968465 (in English).
https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.2968465
9. Serikov, G. S., Serikova, I. O., Smirnov, O. P., & Borisenko, A. O. (2020). Analiz funktsionalnykh mozhlyvostei sensornykh dyspleiv v informatsiinykh systemakh transportnykh zasobiv [Analysis of functional features of touch displays in vehicle information systems]. Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohii [Vehicle and electronics. Innovative technologies], 17(2020), 42-47. doi: 10.30977/VEIT.2020.17.0.42 (in Ukrainian).
https://doi.org/10.30977/VEIT.2226-9266.2020.17.0.42
10. Trigub, O. A. (2021). Tekhnolohichne obladnannia dlia obsluhovuvannia ta remontu avtomobiliv [Technological equipment for car maintenance and repair]. Cherkasy: CHSTU. (in Ukrainian).
11. Mchergui, A., Moulahi, T., & Zeadally, S. (2022). Survey on artificial intelligence (AI) techniques for vehicular ad-hoc networks (VANETs). Vehicular Communications, 34, 100403. doi: 10.1016/j.vehcom.2021.100403 (in English).
https://doi.org/10.1016/j.vehcom.2021.100403
12. Debnath, A., Basumatary, H., Dhar, M., Debbarma, M. K., & Bhattacharyya, B. K. (2021). Fuzzy logic-based VANET routing method to increase the QoS by considering the dynamic nature of vehicles. Computing, 103(7), 1391-1415. (in English).
https://doi.org/10.1007/s00607-020-00890-x
13. Barui, T. K., Goswami, S., & Mondal, D. (2020). Design of digitally controlled DC-DC boost converter for the operation in DC microgrid. Retrieved from: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82704 (in English).
https://doi.org/10.21272/jes.2020.7(2).e2
14. Karande, A. M., & Kalbande, D. R. (2020). SCM Enterprise Solution Using Soft Computing Techniques. In Soft Computing: Theories and Applications: Proceedings of SoCTA 2018 (pp. 137-146) (in English).
https://doi.org/10.1007/978-981-15-0751-9_13
15. Bayir, B., Yalinkilic, I. B., Bora, S., & Can, O. (2020, October). Company Security Assesment with Agent Based Simulation. In 2020 Innovations in Intelligent Systems and Applications Conference (ASYU) (pp. 1-6). (in English).
https://doi.org/10.1109/ASYU50717.2020.9259865