Фізико-хімічні властивості сумішевих палив для повітряно-реактивних двигунів з компонентами на основі ріпакової олії

2016;
: сс. 485 – 492
https://doi.org/10.23939/chcht10.04.485
Надіслано: Червень 07, 2016
Переглянуто: Червень 23, 2016
Прийнято: Вересень 30, 2016
Authors: 

Anna Iakovlieva, Oksana Vovk, Sergii Boichenko, Kazimierz Lejda and Hubert Kuszewski

Anna Iakovlieva-1, Oksana Vovk-1, Sergii Boichenko-2, Kazimierz Lejda-2 and Hubert Kuszewski-2

  1. National Aviation University 1, Komarova Ave., office 1.402, 03058 Kyiv, Ukraine; pinchuk_anya@ukr.net
  2. Rzeszow University of Technology, 35-95,9 Povstancov Warshavy Ave., 8 Rzeszow, Poland

Робота присвячена розробленню альтернативного авіаційного палива з біокомпонентами на основі ріпакової олії та вивченню їх фізико-хімічних властивостей. Серед різноманіття технологій отримання альтернативних авіаційних палив для даної роботи було обрано модифікування традиційного палива для повітряно-реактивних двигунів естерамми ріпакової олії. Було визначено основні характеристики традиційного авіаційного палива та трьох видів біокомпонентів та порівняно їх зі стандартними вимогами до авіаційного палива марки Jet A-1. У рамках даної роботи було досліджено найбільш важливі, або ідентифікаційні властивості палив для повітряно-реактивних двигунів. До них належать: густина, в’язкість, фракційний склад, температура замерзання та нижча теплота згорання. Вивчено та пояснено вплив біокомпонентів на основі ріпакової олії на зазначені характеристики сумішевих палив для повітряно-реактивних двигунів.

[1] Hileman J. and Stratton R.: Transport Policy, 2014, 34, 52.
[2] Jenkins R., Munro M., Christopher S. and Chuck C.: Fuel, 2013, 103, 593.
[3] Iakovlieva A., Boichenko S. and Vovk O.: Chem. Chem. Technol., 2013, 3, 305.
[4] Chuck C. and Donnelly J.: Appl. Energ., 2014, 118, 83.
[5] Liu G., Yan B. and Chen G.: Renew. Sust. Energ. Rev., 2013, 25, 59.
[6] Kandaramath H., Yaakob Z. and Binitha N.: Renew. Sust. Energ. Rev., 2015, 42, 1234.
[7] Honga T., Soerawidjajab T., Reksowardojoa I. et al.: Chem. Eng. Process., 2013, 74, 124.
[8] Boichenko S., Vovk O., Iakovlieva A. and Boichenko M.: Sci. Based Technol., 2014, 2, 240.
[9] Yanovskii L., Dmitrenko V., Dubovkin N. et. al.: Osnovy Aviatsionnoi Khimmotologii. MATI, Moskva 2005.
[10] Nagornov S., Dvoreckyi D., Romancova S. and Tarov V.: Tehnika i Tehnologii Proizvodstva i Pererabotki Rastitel’nykh Masel. Izd-vo TSTU, Tambov 2010.
[11] Kallio P., Pasztor A., Akhtar M. and Jones P.: Curr. Opin. Biotech., 2014, 26, 50.
[12] Iakovlieva A., Vovk O. et al.: Int. J. Theor. Appl. Sci., 2014, 11, 44. DOI:10.15863/tas.2014.11.19.9
[13] Boichenko S. and Iakovlieva A.: 15th Conf. for Lithuanian Junior Researchers “Science – Future of Lithuania. Transport Engineering and Management”, 2012, 90.
[14] Hui X., Kumar K., Sung C.-J. et al.: Fuel, 2012, 98, 176.
[15] Wcislo G.: Combust. Engin., 2013, 154, 1098.
[16] Iakovlieva A., Vovk O., Lejda K. et al.: East. Eur. J. Entrpr. Technol., 2015, 77, 20. DOI: 10.15587/1729-4061.2015.51682
[17] Saidakhmedov A.,  Karpov S. and Kapustin V.: Chem. Tech. Fuels Oil, 2011, 47, 331.
[18] Pankin K., Ivanova Yu., Kuz’mina R. and Shtykov S.: Chem. Tech. Fuels Oil, 2011, 47, 7.
[19] Maksimuk Yu., Antonova Z., Fes’ko V. and Kursevich V.: Chem. Tech. Fuels Oil, 2009, 45, 343.