засоби масової інформації

НОМІНАТИВНІ ОДИНИЦІ НА ПОЗНАЧЕННЯ ВИМУШЕНИХ ВНУТРІШНІХ МІГРАНТІВ: МЕДІЙНИЙ КОНТЕКСТ СТВОРЕННЯ МОВНОГО ОБРАЗУ ОСОБИ

На позначення осіб, які через війну вимушено змінили місце проживання в межах України, у медіатекстах використовують назви “внутрішньо переміщена особа”, “ВПО” (без розшифрування), “переселенець”, одиничними є випадки вживання назв “біженець”, “новий мешканець”, “евакуйований”, “новоприбулий”. Ці номінативні одиниці мають деякі відмінності у значенні, підтверджені медійним контекстом їх використання. Абревіатура “ВПО” найчастіше відображає знеособлення, пасивність, нездатність до активних дій.

ФОТОІСТОРІЇ ПРО ВІЙНУ В ЖУРНАЛІ REPORTERS: ДОКУМЕНТАЛЬНИЙ АСПЕКТ

Опрацьовано наукові публікації українських і закордонних дослідників фотографії та розглянуто теоретичні аспекти сучасної фотодокументалістики. Описано матеріали українських фоторепортерів і визначено процес створення фотоісторій у друкованому журналі Reporters. Висвітлення російсько-української війни потребує від медійників професійного підходу, адже більшість тем пов’язані з питаннями правдивості та етичності.

СМАРТФОН ЯК ДЖЕРЕЛО ОПТИМІЗАЦІЇ РОБОТИ ЖУРНАЛІСТА

Смартфон є не лише засобом зв’язку, а й ґаджетом, що допомогає сучасній людині краще пізнати дійсність та оптимізувати деякі власні потреби. Сьогодні він виконує роль не лише засобу зв’язку, а забезпечує постійний доступ до різних джерел інформації, спрощує пошуки інформаційних приводів та допомагає популяризувати власний контент та себе. Саме тому ці ґаджети також стрімко посіли важливе місце і в роботі журналістів. Адже, окрім переваг в роботі з інформацією, вони дають змогу за допомогою різних застосунків миттєво створювати контент, перебуваючи на місці самої події.

ІМІДЖ ПОЛЯКІВ В УКРАЇНСЬКОМУ МЕДІАПРОСТОРІ ПІД ЧАС ВІЙНИ

У цій статті досліджується образ поляків в українському медіапросторі під час російськоукраїнської війни, зосереджуючись на періоді з 2022 по 2024 роки. Використовуючи якісний контент-аналіз українських регіональних медіа, дослідження викоремлює, як польсько-українські відносини виглядали в контексті війни, гуманітарної допомоги, історичних наративів і геополітичних альянсів. Дослідження визначає домінуючі теми в медійному дискурсі, зокрема роль Польщі як ключового союзника в опорі України, який забезпечував притулок та гуманітарну підтримку, а також є давнім історичним партнером.

Екологічна проблематика в локальних медіа

У статті з’ясовано особливості висвітлення екологічної проблематики в локальних медіа в умовах повномасштабного вторгнення російського агресора в Україну. Виявлено закономірності актуалізації екологічної тематики в журналістських розслідуваннях на прикладі видання «NGL.media». Виокремлено основні способи візуалізації даних в публікаціях, зокрема інтерактивні карти, які спрямовані на якісне наочне відображення деструктивних наслідків, які спричинені російською агресією на довкілля.

Взаємодія економіки та медіа: ключові теми економічної журналістики

Економічна журналістика слугує критичним мостом між складними економічними концепціями та громадським розумінням, відіграючи ключову роль у формуванні сприйняття, впливаючи на рішення та сприяючи інформованому дискурсу. У цій статті розглядаються основні теми економічної журналістики, зокрема фінансові тенденції, ринкова динаміка, державна політика та вплив глобальних економічних подій.

ТОЧНІСТЬ СЛОВОВЖИВАННЯ В МЕДІАТЕКСТІ ЯК ОДИН ІЗ ЧИННИКІВ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Медіатекст є різновидом тексту, який безпосередньо пов’язаний з дійсністю. Спосіб вербального відрображення дійсності залежить від мовної компетентності журналіста, вміння добирати відповідне слово для позначення предмета, процесу чи явища, здатності поєднувати слова у словосполучення та речення на підставі семантичної та логічної сполучуваності. На рівні тексту відповідною ознакою є точність словоживання.

СУЧАСНА РОСІЙСЬКА МУЗИКА ЯК ЗАСІБ ПОШИРЕННЯ ПРОРОСІЙСЬКИХ НАРАТИВІВ: ОСОБЛИВОСТІ ТА ШЛЯХИ БОРОТЬБИ З БОКУ УКРАЇНИ

За два роки повномасштабної війни численні дослідження демонструють, що в частини населення України і досі залишився інтерес до російськомовного музичного продукту. А це особливо негативно впливає на свідомість таких громадян і підтримує збройну агресію РФ. Адже завдяки монетизації від прослуховування музики на різних платформах у бюджет Росії надходять кошти за це, які вона потім використовує для купівлі зброї, якою веде війну проти України. Музику слухають різні покоління людей, незалежно від віку, статусу чи національності.

ПОСТЕТЕРНЕ ЦИТУВАННЯ ЯК ОДНА ІЗ ГОЛОВНИХ ПЕРЕВАГ НАЦІОНАЛЬНОГО МАРАФОНУ НОВИН. СПЕЦИФІКА ПІДХОДУ ДО ЦИТУВАННЯ

Опрацьовано контент онлайн-медіа на предмет цитування контенту, що першочергово прозвучав в ефірі національного марафону новин. Здійснений аналіз дозволяє простежити популярність марафону новин на другий рік широкомасштабної війни серед інформаційних ресурсів як першоджерела важливих новин і тез, що мають фундаментальне суспільне значення. Важливість дослідження зумовлена падінням рейтингів єдиного марафону новин серед українців.

Електронні засоби виявлення вербальної маніпуляції в ЗМІ

Аналізується використання вербальної маніпуляції у сучасних ЗМІ з метою впливу на поведінку та свідомість адресата, а також розглядається комп’ютерний контент-аналіз як метод виявлення вербальної маніпуляції у ЗМІ.

The analysis of verbal manipulation usage in modern media in order to influence on human behavior and consciousness and considered computer content analysis as a method of identifying verbal manipulation in the media.