Роль правового регулювання інформаційної безпеки неповнолітніх у мережі Інтернет

Цитування за ДСТУ: Безпалов Р., Коваль М. (2024). Роль правового регулювання інформаційної безпеки неповнолітніх у мережі Інтернет. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: "Юридичні науки". Том 11. № 1(41). С. 12-18. DOI: ​https://doi.org/10.23939/law2024.41.012

Citation APA: Bezpalov R., Koval M. (2024). The role of legal regulation of information security of minors on the Internet. Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Series: Legal Sciences. Vol. 11, No. 1(41), pp. 12-18. DOI: https://doi.org/10.23939/law2024.41.012

 

1
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права, психології та інноваційної освіти
2
Національний університет «Львівська політехніка», Навчально-науковий інститут права, психології та інноваційної освіти

Правове регулювання – це здійснюваний за допомогою системи правових актів (юридичних норм, правовідносин, індивідуальних приписів тощо) результативний, нор мативно-організаційний вплив на громадські відносини з метою їх упорядкування, охо рони, розвитку відповідно до суспільних потреб.

Не передбачено комплексного правового регулювання вжитих в останні роки спроб правової регламентації забезпечення інформаційної безпеки неповнолітніх у мере жі Інтернет. Незважаючи на те, що ці норми повинні бути діалектичною єдністю, нині вони є лише механічною сукупністю, опосередком різнорідних громадських відносин. Велика кількість безсистемного правового матеріалу створює підґрунтя для виникнен ня суперечностей і прогалин у нормативному регулюванні запобігання правопорушен ням та спричиняє певні труднощі у використанні нормативних актів на практиці.

В Україні початкова загальна освіта спрямована на формування особистості та розвиток індивідуальних здібностей учнів, позитивної мотивації та умінь у навчальній діяльності (оволодіння читанням, писанням, рахуванням, основними навичками нав чальної діяльності, елементами теоретичного мислення, найпростішими навичками самоконтролю, культурою поведінки і мови, основами особистої гігієни і здорового способу життя).

Основна загальна освіта націлена на формування в учня моральних переконань, естетичного смаку і здорового способу життя, високої культури міжособистісного і між етнічного спілкування, оволодіння основами науки, державної мови, навичками розумо вої та фізичної праці, розвиток схильностей, інтересів, здатності до соціального самовиз начення.

Аналіз змісту спільної освіти вказує на необхідність додаткового нормативно-пра вового закріплення особливої компетенції освітніх організацій, спрямованої на форму вання в учня медіаграмотності задля забезпечення єдності етичного, цивільно-патріо тичного, культурно-естетичного розвитку неповнолітнього і безпеки дитини в інформа ційному середовищі.

1. Вольвак О. М. Правове регулювання в умовах індустрії. URL: hhttp://dspace.onua.edu.ua/bitstream/handle/11300/15366/%D0%92%D0%BE%D0%B...

2. Конституція України, прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. [Електронний ресурс]. Відомості Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text

3. Рабінович П. М. (1995). Основи загальної теорії держави і права. 3-е вид., зі змінами й доповн. Київ: Рад. шк. 170 с.

4. Резолюція Генеральної Асамблеї ООН ES-11/1. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%86...

5. Тарахонич Т. І. (2004). Ефективність правового регулювання. Наукові записки. Юридичні науки. Том 26. С. 82–84.

6. Загальна теорія права : підручник (2020). [О. В. Петришин, Д. В. Лук’янов, С. І. Максимов, В. С. Смородинський та ін.] ; за ред. О. В. Петришина. Харків : Право. 568 с.

7. Загальна теорія держави і права (2011) : [підручник для студентів юрид. вищих навч. закладів] М. В. Цвік, О. В. Петришин, Л. В. Авраменко та ін.; за ред. д-ра юрид. наук, проф., акад. АпрН України М. В. Цвіка, д-ра юрид. наук, проф., акад. АпрН України О. В. Петришина. Харків: Право. 584 с.

8. Дронік Д. С. (2023). Адміністративно-правові засади діяльності патрульної поліції в Україні. Кропивницький: Донецький державний університет внутрішніх справ, 241 с.