Кожна людина щось планує, проєктує і намагається цю свою програму втілювати у практичну життєдіяльність. Звичайно, не все намічене робиться реальним, а з часом впроваджується те, про що ґрунтовно не думалося.
У філософії права особливий інтерес становить повнота і якість проведення у життя природних законів, на основі яких людина формує для себе природне право відповізгідно до своїх інтелігібельних та сенсибельних обдарувань. Потім Пізніше настає реалізація як здійснення проєкту своїх вчинків, поведінки, необхідних для набуття духовних парадигм і матеріальних потреб. Між реалізацією природного права і реалізацією позитивного права є різниця. У першому випадку розгортається природно-надприродне джерело, а другому -– воля законодавця. Одне і друге є обов’язковим. Тільки природно-надприродне джерело спрямовується власними наративами, а воля законодавця – державними наративами. Обидва наративи незастраховані від антиномій. Тому антиномічна реалізація скеровується на два напрями – природне право і позитивне право. Більший інтерес становить перший напрям, який є оригінальний.
Антиномічна реалізація природного права означає, що існують суперечливі або протилежні інтерпретації додержання, виконання, використання або застосування природного права у різних контекстах або серед різних груп людей. Це може виникнути через розбіжності щодвідносно того, як саме розуміти і реалізовувати природне право в різних ситуаціях.
Спочатку Спершу внесемо ясність: як можна і чи є потреба реалізувати антиномічні норми? Чи така наукова думка є онтологічна? Вважаємо, що існують три основні життєві позиції антиномічної реалізації природного права як свої інтелектуальні оцінки, про можливість вчинити певним чином, не вбачаючи у цьому злих (неонтологічних) намірів.
Зокрема, антиномічне додержання природного права означає, що практика нормативного життя може викликати внутрішнє протиріччя або конфлікт між різними уявленнями про те, що є правильним або неправильним, онтологічним або неонтологічним. Люди можуть мати різне тлумачення та розуміння природного права і відстоювати різні позиції щодо його додержання.
1. Кислашко О. П., Сіданіч У. Л. Християнські чесноти особистості: навч. посіб. Київ: Духовна вісь, 2017. 448 с.
2. Канонічне право: навч. Посібпосіб. ник/ укл. свящ. М. Лагодич. Чернівці: Вид-во Чернівецького нац. ун-ту; , 2010. 400 с.
3. Рабінович П. М. Основи загальної теорії права та держави. Київ: Атіка, 2001. 176 с.
4. Романова А. С. Людина у природно-правовому просторі: інтелігібельні і сенсибельні виміри: автореф. дис. … д-ра юрид. наук. Львів, 2016. 40 с.
5. Коваль І. М. Філософія ментального права: монографія. / Коваль І.М. Львів : Ліга-Прес, 2018. 196 с.