Робота присвячена проблематиці створення й використання інформаційних систем у процесі навчання іноземців української мови. Розроблено дві Web-орієнтовані системи навчання – аудіовізуальний навчальний курс в оболонці Moodle і система "КІАП" для конструювання завдань з української мови та автоматизованої їх перевірки. Показано, що першу систему використовували здебільшого у першому семестрі навчання. У другому семестрі, коли вивчали фахову українську мову, ефективною в застосуванні є друга система. Для виготовлення аудіовізуального курсу використали інструменти наявних програмних продуктів (Camtasiа Studio 9, LMSMOODLE), а система "КІАП" – програмний продукт власного виробництва на базі технологій Microsoft Visual Studio Community, ASP.NET та мови програмування C#.
В основі аудіовізуального курсу знаходиться перегляд вітчизняних художніх фільмів (україномовних). Спеціально відібрані фільми "розрізали" на діалоги. До кожного діалогу на екран виводили текст, слова в якому з'являються на екрані синхронно з озвученням. Кожний такий епізод підтримується аудіословником, який містить нові для інокомуніканта слова. Після вивчення нових слів і усвідомлення змісту діалогу, слухач переходить до обов'язкового елементу аудіовізуального курсу – тестування на знання змісту переглянутого діалогу. За умови вдалого проходження тесту, студент має доступ до наступного епізоду.
Система "КІАП" створена на підставі технології клієнт-сервер для двох користувачів: для викладача з доступом до конструктора завдань та слухача з доступом тільки до певних завдань у встановлені викладачем терміни. Після завершення – система формує протокол відповіді, де зазначено час виконання, запропонований текст, текст з виправленнями, список слів – перевірок, кількість балів. Одним із завдань є виправлення запрограмованих граматичних помилок у словах або текстах, які можна прослуховувати. Встановлено, що використання розроблених навчальних систем збільшує час перебування іноземних студентів в україномовному середовищі, що позитивно впливає на формування й розширення мовної компетенції.
- Foreign Language. (2019). State Standard of Ukrainian as a Foreign Language. Retrieved from: http://www.mon.gov.ua/ en/activity/education/1410876 247.
- Kazachiner, O. S. (2007). Use of video courses in English lessons: methodical material. English language and literature. The Basis, 2, 5–11. Kharkiv. [In Ukrainian].
- Maznychenko, V. M. (2013). Features of audio training. Bulletin of the National University of Defense of Ukraine, 2(33), 89–94. [In Ukrainian].
- Nikolaeva, S. Yu. (2004). Methods of teaching foreign languages in secondary schools. Textbook. Kyiv: Lenwith, 360 p.
- Protsenko, N. V. (2012). The main difficulties of teaching audio. Scientific works of Kamianets-Podilskyi National University named after Ivan Ogienko. Philological Sciences, 29(1), 87–89. Kamianets-Podilskyi. [In Ukrainian].
- Website. (2019). I speak Ukrainian. Retrieved from: http://www.arkas-proswita.iatp.org.ua
- Website. (2019). Ivan Franko National University of Lviv. Retrieved from: http://www.lnu.edu.ua/lknp/nova/ index. htm/
- Website. (2019). Lessons of the State Language. Retrieved from: http://www.mova.kreschatic.kiev.ua.
- Website. (2019). New Language. Retrieved from: http://www.novamova. com.ua
- Website. (2020). Step to Ukraine. Retrieved from: http://krok.miok.lviv.ua/en/