Тенденції розвитку цифрової грамотності персоналу медичних установ

2024;
: cc. 138 - 151
1
Національний університет “Львівська політехніка”
2
Національний університет «Львівська політехніка», кафедра менеджменту персоналу та адміністрування

Висвітлено основні тенденцій і прикладні аспекти формування цифрової грамотності персоналу комунальних підприємств у сфері охорони здоров’я в сучасних умовах та надання рекомендацій для її вдосконалення. Окреслено сутність цифрової складової економіки та її особливостей. Проаналізовано рівень цифрової грамотності працівників медичної сфери в умовах реформування та воєнного стану. Досліджено фактори, що впливають на формування та розвиток цифрових навичок персоналу медичної установи. Запропоновано рекомендації спрямовані на удосконалення розвитку цифрової грамотності персоналу медичних установ.

  1. Гаврілова Л.Г., Топольник Я.В. Цифрова культура, цифрова грамотність, цифрова компетентність як сучасні освітні феномени. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 61, № 5. С. 1-14.
  2. Зелінський  С.  Інструменти  вимірювання  та  оцінювання  цифрової  грамотності,  2021.  URL: https://buhgalter.com.ua/articles/kadrova-sprava/instrumenti-vimiryuvann...  gramotnosti/
  3. Корчинський І., & Фірман Н. (2022). Цифрова медицина: особливості та проблеми становлення в Україні. Цифрова економіка та економічна безпека, вип. 1 (01). С. 100-105.
  4. Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації: Розпорядж. Каб. Міністрів України від 03.03.2021 р. № 167-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-р#Text.
  5. Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров’я України. Версія 1.0. URL: http://surl.li/txiob.
  6. Ситник Й.С., Верещинська С.В. Напрями вдосконалення системи мотивування персоналу медичних закладів // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2023. Вип. 5,№ 2. С. 127-141.
  7. Хандій О.О. Стан, проблеми та перспективи розвитку цифрових компетентностей населення в Ук- раїні. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2020. Випуск 34. С. 201-206.
  8. Цифрові навички для медиків. Дія. Освіта. URL: https://osvita.diia.gov.ua/courses/tsyfrovi-navychky- dla-medykiv.
  9. Цифрограм. URL: https://osvita.diia.gov.ua/digigram.
  10. Digital literacy level and associated factors among health professionals in a referral and teaching hospital: An implication for future digital health systems implementation / M. D. Tegegne et al. Frontiers in Public Health. 2023. Vol. 11.
  11. Digital technologies: shaping the future of primary health care. World Health Organization 2018. URL: https://www.who.int/docs/default-source/primary-health-care-conference/digital-technologies.pdf/.
  12. Electronic health literacy and health-related outcomes among older adults: A systematic review / L. Xie et al. Preventive Medicine. 2022. Vol. 157. P. 106997.
  13. Longhini J., Rossettini G., Palese A. Digital Health Competencies Among Health Care Professionals: Systematic Review. Journal of Medical Internet Research. 2022. Vol. 24, no. 8.
  14. Medvedovskaya O. Implementation of digital technologies in the educational process in Ukraine. Academic Notes Series Pedagogical Science. 2021. Vol. 1, no. 198. P. 132-136.
  15. Mostova A., Taranenko I., Shcholokova H. Digital transformation of business and society: the role of digital skills. Eastern Europe: economy, business and management. 2023. № 4(41).
  16. Zakharchyn H., Panas Y. Knowledge management in the context of the development of the Digital Economy and Society Intellectualization. Herald UNU. International Economic Relations And World Economy. 2021. Vol. 13, No. 36. P. 76-80.
  17. Aspects associated with health care professionals’ digital health competence development – a qualitative study / E. Jarva et al. Finnish Journal of eHealth and eWelfare. 2022. Vol. 14, no. 1. P. 79-91.