Концепт особистості: порівняльний аналіз філософсько-правових шкіл

2017;
: pp. 58 - 62

B. Bazarnyk «Concept of personality: comparative analysis philosophical and legal schools»
http://science.lpnu.ua/law/all-volumes-and-issues/volume-1-number-861-13...

Автори:
1
Суддя Нетішинського міського суду Хмельницької області

У статті здійснено порівняльний аналіз концепту особистості основних філософсько-правових шкіл. Основоположник сучасного персоналізму Е. Муньє вважав, що “Я” людини є “первинною реальністю”, і вона, на його думку, є й передумовою, і дійсністю історичної творчості. Особистість – центр переорієнтування об’єктивного унiверсуму, хто досяг рівня особистісного існування, є суб’єктом створення власне людської реальності. Екзистенціалізм висуває унікальність людського буття, приділяючи велику увагу емоційному, духовному стану особистості. Духовність визначається станом розпачу, провини, відповідальності.

Феномен особистості не є спеціальним об’єктом дослідження феноменології та філософської антропології. Як відомо, перша з них вивчає складну єдність структурних елементів сутнісних взаємозв’язків свідомості з метою виявлення граничних характе¬ристик, первісних основ пізнання і людського існування й культури, а друга – сутність і природу людини в єдності її органічних особливостей, душевно-емоційної сфери, пізнавальних спроможностей і соціально-культурних навичок.

1. Sotsial'na filosofiya : korotkyy entsyklopedychnyy slovnyk [Social Philosophy: short encyclopaedic dictionary]. By the Society. ed. V. P. Andrushchenko, M. I. Horlatch etc.]. Kyiv; Kharkov: Rubicon, 1997. 398 p. 

2. Mounier E. Traide du caractere [Traide du caractere].Ocuvres. V. 2. 741 p. 

3. Mun'e E. Manifest personalizma [Manifest personalism]. Moscow, 1999. 559 p. 

4. Vdovina I. S. Novaya filosofskaya entsiklopediya [New Encyclopedia of Philosophy]. 4t. Moscow, 2001. V.2 .pp. 621–622. 

5. Malyshev B. T. Chelovecheskaya lichnost' i ee proyavlenie [Human personality and its manifestation]. Moskow, 1964. 75 p. 

6. K'erkegor S. Bolezn' k smerti [Sickness Unto Death]. Ethical Thought.Moscow, 1990. pp. 361–370. 

7. Novaya filosofskaya entsiklopediya : spravochnoe izdanie [New Encyclopedia of Philosophy: reference book]. Institute of Philosophy, Russian Academy of Sciences; National public and Science Foundation;In the 4 ton;Scientific. Ed. Mikhail Kovalev and dr.Moskva: Thought 2001.T.4. pp. 241–245. 

8. Prekhtl' P. Vvedenie v fenomenologiyu Gusserlya [Critique of Pure Reason].(Trans.Lossky with options first. in Russian. and Europe. Lang; ros. Acad. Sciences, Institute of Philosophy). SPb., 1993. 654 p. 

9. Scheler M. Der Formalismus in der Ethik und dic materiale Ucertethik Gessammel – te werke [Der Formalismus in der Ethik und dic materiale Ucertethik Gessammel – te werke]. Bern,1954. B.II. pp. 393–394. 

10. Bokhenskiy Yu. M. Sovremennaya evropeyskaya filosofiya [Modern European Philosophy]. Moscow, 2000. 256 p.