Напрями реформування шкільної освіти

Автори:
1
Національний університет “Львівська політехніка”, Навчально-науковий інститут права та психології

Проаналізовано стан правового регулювання шкільної освіти та окреслено
ключові напрями реформування загальної середньої освіти. З’ясовано, що концепція
реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова
українська школа” на період до 2029 року передбачає розроблення нового закону “Про
загальну середню освіту” та плану дій з реформування системи загальної середньої
освіти. Доведено необхідність реформування середньої загальної освіти продиктоване
часом, новими вимогами суспільства. Законодавець формує нову нормативно-правову
базу, яка у разі успішної реалізації задекларованих положень, забезпечить розвиток
якісної, доступної шкільної освіти в Україні.

1. Pro skhvalennia Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi
serednoi osvity “Nova ukrainska shkola” na period do 2029 roku: Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv
Ukrainy vid14.12.2016. [On Approval of the Concept for the Implementation of the State Policy in the
Field of General Secondary Education Reform "New Ukrainian School" for the period up to 2029: Order of
the Cabinet of Ministers of Ukraine dated 14.12.2016.]. Availableat: https://www.kmu.gov.ua/
ua/npas/249613934 2. Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi osvity.
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [New Ukrainian School: Conceptual Principles for Reforming
Secondary Education. Ministry of Education and Science of Ukraine]. Availableat: https://mon.
gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf 3. Karpenko N. M.
Orhanizatsiino ekonomichnyi mekhanizm derzhavnoho rehuliuvannia rozvytku zahalnoi serednoi osvity
v Ukraini. dys… kandydata nauk z derzhavnoho upravlinnia za spets. 25.00.02. [Organizational and
Economic Mechanism of State Regulation of the Development of General Secondary Education in
Ukraine.]. Availableat: https://www.dsau.dp.ua/ua/page/photo/dis_karpenko.pdf 4. Kremen V. H.
Problemy yakosti ukrainskoi osvity v konteksti suchasnykh tsyvilizatsiinykh zmin [Problems of the
quality of Ukrainian education in the context of modern civilizational changes.]. Ukrainskyi pedahohichnyi
zhurnal. 2015. No. 1. рр. 8−15. Availableat: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2015_1_4. 5. Natsionalna
stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 25.06.2013
[National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021]. Availableat:
http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 6. Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-
VIII. [About education: Law of Ukraine dated September 5, 2017 No. 2145-VIII]. Availableat:
http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 7. Pro zatverdzhennia i vvedennia v diiu pereliku
natsionalnykh osvitnikh indykatoriv efektyvnosti ta yakosti zahalnoi serednoi osvity ta metodolohii yikh
obrakhunku: Nakaz MON Ukrainy № 1116 vid 19.09.2016. [On Approval and Introduction of the List of
National Educational Indicators of Efficiency and Quality of General Secondary Education and
Methodology for their Calculation]. Availableat: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/6223-
8. Bezzub I. Reforma serednoi osvity v Ukraini [Reform of secondary education in Ukraine]. Availableat:
http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=2367:...
catid=8&Itemid=350 9. Matukhin D. L., Nizkodubov G. A. Kompetentnostnyi podkhod v
sisteme vysshego professional'nogo obrazovaniya [Competence approach in the system of higher
professional education]. Yazyk i kul'tura. 2013. No. 1 (21). Availableat: https://cyberleninka.ru/
article/n/kompetentnostnyy-podhod-v-sisteme-vysshego-professionalnogo-obrazovaniya. 10. Kurko M. N.
Stan ta normatyvno-pravove vrehuliuvannia finansovoho zabezpechennia osvity. [Stan is the normative
and legal rule of the financial backstopping industry]. Pravo i Bezpeka. 2010. No. 1. pp. 140− 143.
Availableat: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pib_2010_1_33. 11. Pro zatverdzhennia formuly rozpodilu osvitnoi
subventsii mizh mistsevymy biudzhetamy: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 27 hrudnia 2017 r.
No. 1088 [About the solidification of the wording of the bankrupt subordination of subventions to the
municipal budgets]. Availableat: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249793319 12. Kovalchuk O.
Avtonomiia shkoly yak stratehiia detsentralizatsii osvity (dosvid yevropeiskykh krain) [School autonomy
as a strategy for the decentralization of education (European countries experience)]. Visnyk Lvivskoho
universytetu. Seriia pedahohichna. No. 26. 2010 Availableat: http://publications.
lnu.edu.ua/bulletins/index.php/pedagogics/article/view/4933

Khomyshyn І. "Directors of realization of school education". http://science.lpnu.ua/law/all-volumes-and-issues/volume-5-number-889-17-2018/directors-realization-school-education