Запропоновано динамічну модель для дослідження впливу розташування об’єкта транспортування в кузові автомобіля на його вібронавантаженість при русі по одинарних перешкодах, дорозі з випадковим мікропрофілем та бездоріжжю. Наведені диференціальні рівняння та спосіб їх інтегрування у середовищі MATLAB Simulink. Отримані значення частот та амплітуд вертикальних коливань, віброприскорень об’єкта транспортування при різному розташуванні у кузові транспортного засобу. Встановлено, що амплітуда і максимальні прискорення мають найменші значення при розташуванні об’єкта у центрі мас автомобіля, а найбільші – над задньою віссю (у вантажному відсіку). Зроблені рекомендації щодо покращання віброзахисту об’єкта транспортування.
1. Voitenko V. A. (2016). Matematychne modeliuvannia pruzhnoi pidvisky avtomobilia [Automobile Spring Suspension Mathematical Modeling]. Elektrotekhnicheskiye i kompyuternyye sistemy. Avtomatizirovannyye elektromekhanicheskiye sistemy [Electric and Computer Systems. Automated Electromechanical Systems], Volume 10 (86), 33–40 (in Ukrainian).
2. Kuzo I. V., Zhytenko O. V. & Kostelnitska H. V. (2011). Realizatsiia matematychnykh modelei vertykalnykh kolyvan kolisnoi mashyny zasobamy MATLAB Simulink [Implementation of a Wheel Vehicle Vertical Oscillations Mathematic Model by MATLAB Simulink]. Visnyk NULP, Avtomatyzatsiia vyrobnychykh protsesiv u mashynobuduvanni ta pryladobuduvanni [LPNU Bulletin, Automation of Production Processes in Mechanical Engineering and Instrument Making], Vol 45, 84–88 (in Ukrainian).
3. Kuzo I. V., Zhytenko O. V. & Zinko R. V. (2011). Doslidzhennia dynamiky rukhu dvolankovoho avtovoza [Dynamics Research of Two-link Car Transporter]. Visnyk NULP, Dynamika, mitsnist ta proektuvannia mashyn i pryladiv [LPNU Bulletin, Dynamics, Strength and Designing of Machines and Appliances], Vol. 701, 51–54 (in Ukrainian).
4. Bohomolov V. O., Klymenko V. I., Shylov A. I. & Alekseiev R. V. (2010). Modeliuvannia dorozhnoi poverkhni dlia rozrakhunku dynamiky rukhu transportnykh zasobiv [Modeling of a Road Surface for Vehicles Dynamics Estimation]. Avtomobilnyi transport [Automotive Transport], Vol. 29, 37–42 (in Ukrainian).
5. Shpylka M. M. & Kryvoruchko O. V. (2013) Doslidzhennia dynamiky vertykalnykh kolyvan avtoevakuatora z urakhuvanniam vplyvu dodatkovo pidpruzhynenoho vantazhu [Dynamics Research of a Tow Truck Vertical Oscillations Considering Influence of Load With Additional Suspension]. Zbirnyk naukovykh prats (haluzeve mashynobuduvannia, budivnytstvo) [Collection of Scientific Works (Industry Engineering, Building)], Vol. 4 (39), 263–275 (in Ukrainian).
6. F. Tyan, Y. Hong & S. Tu (2009). Generation of Random Road Profiles. Journal of Advanced Engineering, Vol. 4 Issue 2, 151–156 (in English).
7. Kuzo I. V., Zalutskyi Yu. V. & Zhytenko O. V. (2016). Modeliuvannia mikroprofiliu dorohy u zadachakh dynamiky kolisnykh mashyn [Modeling of a Road Microprofile in the Tasks of Wheel Vehicle Dynamics]. Visnyk NULP, Dynamika, mitsnist ta proektuvannia mashyn i pryladiv [LPNU Bulletin, Dynamics, Strength and Designing of Machines and Appliances], Vol. 838, 173–179 (in Ukrainian).
8. Technical manual NO. 55-2320-280-14. Transportability guidance M988 Series High-Mobility Multipurpose wheeled vehicles. Retrieved from https://www.nsncenter.com//Files/library/TM/HMMWV/TM-55-2320-280-14/TM-5.... (in English).
9. Raympel Y. (1986). Shassi avtomobilya: Amortizatoryi. shinyi i kolesa [Automotive Chassis: Shock Absorbers. Tires and Wheels]. Moscow: Mashinostroenie (in Russian).
10. Tur E. Ya., Serebryakov K. B. & Zholobov L. A. (1991) Ustroystvo avtomobilya [Automotive Design]. Moscow: Mashinostroenie (in Russian).
11. Rotenberg R. V. (1972). Podveska avtomobilya [Automotive Suspension]. Moscow: Mashinostroenie (in Russian).
12. Yatsenko N. N., Prutchikov O. K. (1969). Plavnost khoda gruzovykh avtomobiley [Ride Quality of Trucks]. Moscow: Mashinostroenie (in Russian).