СУЧАСНІ МЕТОДИ ПОДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ В КОНТЕНТІ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ТЕЛЕКАНАЛІВ: ВІД ЛОНГРІДУ ДО ФІНІШИНГУ

Автори:
1
Національний університет «Львівська політехніка»

У статті автором розглянуто проблеми, пов’язані з підвищенням актуальності телевізійних новинних програм в умовах гострої конкуренції між телебаченням та такими сучасними засобами масової комунікації, як: інформаційні стрічки новин, блоги, соціальні мережі, ютюб-канали, які в силу своїх технічних можливостей можуть забезпечити більш високу оперативність подачі контенту новин у порівнянні з традиційними телевізійними випусками. У цих умовах каналам, а також авторам передач, що спеціалізуються на телебаченні в жанрі новин, доводиться шукати принципово нові підходи до їх трансляції, особливо з урахуванням можливостей сучасної людини за допомогою різних гаджетів постійно знаходиться в інформаційному просторі. У статті акцентується увага на тому, що для сучасного телебачення безперспективними є спроби “обігнати” Інтернет як джерело інформації. У наш час зусилля повинні бути спрямовані на створення таких форматів новин, які є простими, зручними для споживача та викликають живий інтерес і емоційний відгук. Саме такими форматами, що можуть сприяти вирішенню проблем інформаційного телебачення, є лонгрід та фінішинг. Вони орієнтуються на трансляцію новин через звернення до особи, героя телевізійної передачі, що є не лише формою підвищення конкурентоспроможності жанру, а й несе у собі значний соціальний потенціал, оскільки у центрі новин є людина, як основний творець подій та її учасник. У статті зазначено, що в основі даних форматів на українському телебаченні – людська історія, яка триває в часі, характеризує досить тривалий цикл подій, в яких герой бере участь. Нині такі прийоми активно використовують різні телевізійні проєкти, серед яких найбільш вдалими є: “В гостях у Дмитра Гордона”, “Життя відомих людей”, “Світські новини”, на прикладі цих проєктів описано особливості форматів лонгріду та фінішингу, визначено їхні характерні риси, а також їхню перспективність у контексті вирішення проблем вітчизняного новинного жанру на телебаченні

1. Алексей Панин: “В гостях у Дмитрия Гордона”. URL: https://www.youtube.com/watch?v=6oy9KhEdXs (дата звернення: 20.12.2021).

2. Алексей Панин. Покаяние перед украинцами, Путин, Крым, нога, собаки. “В гостях у Гордона” . [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=7TrnVtQkvfE (дата звернення: 20.12.2021).

3. Вайшенберг З., Ракерс Ю. Новинна журналістика: навч. посіб. : стандарти якості журналіст. практики. К.: Академія Української Преси, 2011. 261 с.

4. Дмитровский А. Л. Жанры журналистики // Ученые записки Орловского государственного университета. Серия: Гуманитарные и социальные науки. 2014. [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://eyberleninka.ru/artiele/n/zhanry-zhurnalistiki.

5. Життя відомих людей. [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://1plus1.ua/zitta-vidomih-ludej. (дата звернення: 25.12.2021).

6. “Канал, вы что творите?”: Зрители шокированы выпуском “Говорит Украина” о черниговских подростках. [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: ttps://detector.media/kritika/article/125109/2017-04-13-kanalvy-chto-tvoryte-zrytely-shokyrovany- vypuskom-govoryt-ukrayna-o-chernygovskykh-podrostkakh/ (дата звернення: 25.12.2021).

7. Катя Осадчая: “Я выношу на поверхность то, о чем говорят в узких кругах”. [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://from-ua.com/onlain-konferencii/109237-katya-osadchaya-ya-vinoshu... (дата звернення: 25.12.2021).

8. Лонгрід як одна з форм сучасної мультимедійної журналістики / Ю. Максимець, Т. Полякова // Система національних змк у сучасній україні: нова візія матеріали ХVІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених та студенів. (14 квітня 2021 р.). Дніпро, 2021. С. 24–27

9. Секреты социальных ток-шоу: как герои попадают в проект и что получают за откровения. [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://kp.ua/culture/635581-sekrety-sotsyalnykh-tok-shou-kak-heroypopad... (дата звернення: 25.12.2021).

10. Сергей Маковецкий. “В гостях у Дмитрия Гордона”. URL: https://www.youtube.com/watch?v= iFnc5HbANzE.

11. Скотт К. Сторителлинг – по-прежнему наше все. Почему журналисту не следует забывать о значимости истории как таковой. [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://talk-on.ru/materials/uchis-kaknado/Storitelling__poprezhnemu_ nashe_vsye__Pochemu_zhurnalistu_ne_sleduet_zabyvat_o_znachimosti_istorii_k/ (дата звернення: 24.12.2021).

12. Тертычный, А. А. Аналитическая журналистика : учеб. пособ. / А. А. Тертычный. – 2-е изд., испр. и доп. М.: Аспект Пресс, 2013. 352 с.

13. Bergland C. How Has News Changed Over the Past 30 Years? [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://www.psychologytoday.com/ us/blog/the-athletes-way/201905/how-has-news-changed-over-the-past30-years.

14. Dahlstrom Michael F. Using narratives and storytelling to communicate science with nonexpert audiences. PNAS. 2014. [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://www.pnas.org/content/111/Supplement_4/13614 (дата звернення: 24.12.2021).

15. Duffy A. News: Mobiles, Mobilities and Their Meeting Points Digital Journalism Vol. 8, 2020 – Is. 1. Pр. 1–14

16. Edwards J. TV is dying, and here are the stats that prove It. [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://www.businessinsider.com/cord-cutters-and-the-death-of-tv-2013-11 (дата звернення: 25.12.2021).

17. Eveland W. P., Cooper K. E. An integrated model of communication influence on beliefs. PNAS, 2013. vol. 110. suppl. 3. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.pnas.org/content/110/Supplement_3/ 14088 (дата звернення: 26.12.2021).

18. Facts Versus Opinions. How the style and language of news presentation is changing in the digital age. rand https://www.rand.org/pubs/research_briefs/rb10059.html (дата звернення: 25.12.2021).

19. Harris, R. J. (2004) A cognitive psychology of mass communication. 4th Ed. New Jersey: Lawrence Erlbum Associates, Inc.

20. Hinrik J.-Schmidt & Wiebke Loosen. Both Sides of the Story: Assessing audience participation injournalism through the concept of inclusion distance. Digital Journalism, Vol. 3, 2015, Is. 2. Pр. 259–278.

21. Johnston L. Social News = Journalism Evolution: How the integration of UGC into newswork helps and hinders the role of the journalist. Digital Journalism, Vol. 4. 2016. Is. 7. Pр. 899–909.

22. Kristin M. Barton, 2009. “Reality television programming and diverging gratifications: The influence of content on gratifications obtained. Journal of Broadcasting & Electronic Media, vol. 53, № 3. Pp. 460–476.

23. Tait R. The Future of International News on Television. Vol. 20, 2000. Is. 1. Pр. 51–53.

24. Westlund O. Mobile news. A review and model of journalism in an age of mobile media. Digital Journalism Vol. 1, 2013 – Is. 1. Pр. 6–26. 25. Who is Mr Gordon. Рантье, журналист или политик? [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу: https://project.liga.net/projects/gordon/ (дата звернення: 25.12.2021).