Досліджено роль комунікативного менеджменту під час вирішення конфліктів та проаналізовано його основні принципи. Комунікативний менеджмент виступає практичним інструментом для побудови ефективних відносин всередині організації та з її зовнішнім середовищем. Виявлено, що такі принципи комунікативного менеджменту, як комунікація, слухання та конструктивний діалог сприяють запобіганню конфліктів на підприємстві. Проаналізовано основні характеристики конфліктів, такі як конкуренція інтересів, протиборсто сторін та емоційна напруга конфліктуючих. Визначено основні види конфліктів, до яких відносять: міжособистісні, внутрішньо особистісні, організаційні та внутрішні конфлікти. Підкреслено значення комунікацій для вирішення конфліктних ситуацій через такі аспекти, як: запобігання, виявлення та ефективне вирішення конфліктів. Запропоновано ключові методи комунікативного менеджменту для попередження конфліктів до яких відносять: медіація, посередництво, корпоративна культура та етика, тренінги та спілкування та ін.
- Біловодська О. А., Кириченко Т. В. Управління конфліктами в системі управління людським потенціалом підприємств. Електронне наукове фахове видання «Економіка і суспільство». 2017. Випуск 10. С. 177–181.
- Бурмака Т. М., Великих К. О. Комунікативний менеджмент : конспект лекцій (для студентів бакалавріату всіх форм навчання спеціальності 073 – Менеджмент); Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. – 69 с.
- Васильченко М. І., Гришко В. В. Комунікативний менеджмент: навчальний посібник. Полтава: ПолтНТУ, 2018 р. – 228 с.
- Гуменюк Л. Й. Соціальна конфліктологія: підручник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2015. – 564 с.
- Захарчин Г. М. Роль комунікаційної культури в управлінні персоналом. Економіка та суспільство. 2023.№ 56. С.155-159.
- Каламан О. Б., Дишкантюк О. В., Власюк К. В. Формування ефективних комунікацій на підприємствах індустрії гостинності як механізм підвищення якості управління персоналом. Інфраструктура ринку. 2023.№ 70. С. 100–106.
- Комунікаційна політика як ефективний інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємств го- тельного господарства URL: http://www.m.nayka.com.ua/?op=1&j=efektyvnaekonomika&s=ua&z=391 (дата звернення 26.03.25).
- Материнська О. А. Комунікаційний менеджмент в системі управління бізнесом: реалії воєнного часу. Бізнес-навігатор. 2023. Випуск 3 (73). С. 52–57.Орел В. М. , Краля В. Г. Роль комунікацій в управлінні підприємством. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 174 “Економічні науки”. 2016. С. 60−66.
- Олійник І. В. Ефективні стратегії управління конфліктами в системі менеджменту підприємства. Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). 2024. № 1(50). С. 84–94.
- Петрінко В. С. Конфліктологія: курс лекцій, енциклопедія, програма, таблиці. Навчальний посібник. Уж- город: Видавництво УжНУ “Говерла”, 2020. 360 с.
- Пушкар З. М. Пушкар Б. Т. Мистецтво в управлінні поведінкою персоналу та командною взаємодією. Ак- туальні проблеми економіки. 2024. № 6 (276). С. 93–99.
- Титаренко Д. М., Титаренко О. О. Конфліктологія : навчальний посібник.−.К. Вид-во “Дакор”, 2021 – 212с.
- Черненко Н. Управління конфліктами в комунікативному просторі. Таврійський науковий вісник.Серія: Технічні науки. 2022. Випуск 4. С. 153–160.
- Koibichuk, Vitaliia, Henryk Dzwigol et Svitlana Stenko. (2021). Conflict Management in Health Care Institutions. Health Economics and Management Review 2, (4). DOI: http://dx.doi.org/10.21272/hem.2021.4-07, pp. 71–77. (дата звернення: 23.02.2024).