Процеси трансформації поведінки людей в умовах війни підсилили значущість нових підходів у комунікації, серед яких значну роль відіграє емоційний маркетинг. Маркетинг в сучасних реаліях вже не обмежується раціональними аргументами щодо товару, й акцент зміщується на створення глибокого емоційного зв’язку між брендом і споживачем. В умовах війни в Україні, коли поведінка людей кардинально змінюється, знижується їхня купівельна спроможність і першочерговим стають безпека, соціальні цінності та стабільність, емоційний маркетинг дозволяє компаніям ефективно адаптувати свої стратегії, залишаючись релевантними та близькими до своєї аудиторії. Вивчено сутність, ефективність, специфіку та можливості використання емоційного маркетингу в умовах повномасштабної війни, а також визначено ключові емоційні тригери, що впливають на поведінку споживачів та конкурентоспроможність брендів у кризових ситуаціях. Підсумовано головні чинники емоційного впливу, тенденції розвитку та виклики, які стоять перед компаніями у воєнний час.
- Magids S., Zorfas A., Leemon D. (2015). The new science of customer emotions. Harvard Business Review. URL: https://hbr.org/2015/11/the-new-science-of-customer-emotions?ref=sync.so....
- Nielsen (2016). We’re Ruled by Our Emotions, and So Are the Ads We Watch. https://www.nielsen.com/in- sights/2016/were-ruled-by-our-emotions-and-so-are-the-ads-we-watch.
- Alsharif A., Salleh N. Md., Baharun R. (2021). To better understand the role of emotional processes in decision- making. International Journal of Academic Research in Economics and Management Sciences, 10(2), 49–67.
- Asyhari, M. D., Dermawan, R. (2024). The Influence of Experiential Marketing and Emotional Marketing on Cus- tomer Loyalty at Starbucks Jemursari Muhammad. IJEC: International Journal of Economics, 3(1), 251–259.
- Guo, Z. (2024). Emotional Marketing and Consumer Behavior. Advances in Economics, Management and Political Sciences, 81, 266-272.
- Kato T. (2021). Functional value vs emotional value: A comparative study of the values that contribute to a pref- erence for a corporate brand. International Journal of Information Management Data Insights, 1(2).
- Kim C., Jeon H., Lee K. (2020). Discovering the role of emotional and rational appeals and hidden heterogeneity of consumers in advertising copies for sustainable marketing. Sustainability, 12(12).
- Otamendi F., Sutil Martín D. (2020). The emotional effectiveness of advertisement. Frontiers in Psychology, 11.
- Saratian, E. T. P., Efendi, M., Utami, M. P. (2024). Emotional Intelligence in Marketing: Connecting Brands with Consumers. Jurnal Informatika Ekonomi Bisnis, 6(2), 471-475.
- Shahid S., Tato R., Kumar S., Waseem M. (2022). The role of sensory marketing and brand experience in building emotional attachment and brand loyalty in luxury retail stores. Psychology & Marketing, 39(7), 1398–1412.
- Михайленко Д., Болотна О., Давиденко Н. (2024). Теоретичні аспекти визначення сутності та змісту понять “емоційний маркетинг”, “чуттєвий маркетинг” та “маркетинг вражень”. Економіка та суспільство, 69. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5125/5071.
- Ковбас Г. І., Курганський Р. Д., Мадай Ю. В., Сьомкін О. В., Дубов А. В., Бєлов В. В. (2024). Формування стратегії емоційного маркетингу бренду. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Се- рія економічна, 41, 57-66. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/download/1204/1045/.
- Пінтусов А., Радченко Г. (2024). Емоційний маркетинг у цифрових комунікаціях: роль у формуванні довіри та лояльності споживачів. Матеріали конференцій МЦНД, (13.09.2024; Івано-Франківськ, Україна), 70–73. URL%: https://archives.mcnd.org.ua/index.php/conference-proceeding/article/vie....
- Косар Н. С., Мамчин М. М., Баран А. О. (2022). Дослідження зміни поведінки споживачів у сучасних умовах.Економіка та суспільство, 45. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/download/1978/....
- Родінова Н. Л. (2024). Аналіз ефективності емоційного маркетингу в умовах конкурентного ринку. Акаде- мічні візії, 35. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/download/1333/1202/1217.
- Емоційний маркетинг: сила почуттів у бізнесі. WebMarketing. URL: https://webmarketing.ua/uk/internet-mar- keting-news-uk/emoczijnyj-marketyng-syla-pochuttiv-u-biznesi/.
- Психологія кольору в маркетингу, рекламній поліграфії та веб-дизайні. SPECTRA. URL: https://spec- tra.com.ua/article-12.html.
- Шаталов М. Р. (2020). Маркетингові інструменти впливу на поведінку споживачів. URL: https://kibermar- ket.kntu.kr.ua/files/MR_Shatalov_075.pdf.
- Ільченко К. Що таке нейромаркетинг? Neuro-Knowledge. URL: https://neuro-knowledge.com/uk/what-is-neu- romarketing/.
- We are social (2025). Global trends shaping marketing in 2025 №2. URL: https://wearesocial.com/us/blog/2025/ 01/global-trends-shaping-marketing-in-2025-2/.
- Marketing Trends 2025. Kantar. URL: https://www.kantar.com/campaigns/marketing-trends.
- Embracing change and gearing up for the future Key trends for marketing leaders and CMOs to harness growth in 2025. Deloitte Digital. URL: https://www.deloittedigital.com/content/dam/digital/nl/pdfs/marketing-trends-2025- final.pdf.
- Дмитрик К. Маркетингові комунікації під час війни: 2023 vs 2022. Аптека online. URL: https://www.apteka. ua/article/685865.
- Бовшовська С. Емоційний маркетинг під час війни: побудова лояльності до вашого бізнесу. Mind. 03.11.2023. URL: https://mind.ua/openmind/20264935-emocijnij-marketing-pid-chas-vijni-pob... do-vashogo-biznesu.
- Тенденції 2024 в управлінні маркетинговими комунікаціями. Аналітичний звіт. Factum. URL: https://factum- ua.com/document/Factum%20Group%20Marketing%20Directors%20Poll%20-%20Report%202024.pdf.