Командна взаємодія як складова задоволеності персоналу підприємств

2025;
: cc. 106 - 118
Автори:
1
Національний університет “Львівська політехніка”

Визначено основні засади системи командної взаємодії персоналу підприємств в сучасних умовах та надано рекомендації для її покращення. Проаналізовано рівень задоволеності персоналу за допомогою індексу лояльності працівників. Здійснено анкетне опитування працівників промислового підприємства у низці його структурних підрозділів з метою з'ясування рівня задоволеності за низкою параметрів. Досліджено критичні та нейтральні оцінки за низкою критеріїв, які актуалізують потребу подальшого вдосконаленні соціально-психологічних практик та цілісного управління персоналом. Запропоновано напрями удосконалення процесів в системі управління персоналом щодо досягнення рівня задоволеності працівників й командної взаємодії.

  1. Базалійська Н.П., Гук А.В. Формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі підприємства. Вісник ОНУ ім. І.І. Мечникова. 2016. Т. 21, вип. 2. С. 56–60.
  2. Баркова К.О. Командоутворення як складова формування успішного корпоративного середовища.Український журнал прикладної економіки та техніки. 2023. Т. 8. № 4. С. 194–199.
  3. Голентовська О.С. Огляд зарубіжних та вітчизняних підходів до проблеми командотворення. Наука і освіта. 2014. № 15. С. 24–30.
  4. Дашко І. Мотивація персоналу в системі управління економічною ефективністю трудових ресурсів підприємства. Таврійський науковий вісник. 2021. № 10. С. 22–28. DOI: https://doi.org/10.32851/2708- 0366/2021.10.3
  5. Жигайло Н.І. Роль керівника у формуванні соціально-психологічного клімату в колективі. URL: https://www.lvduvs.edu.ua/documents_pdf/visnyky/nvsp/02_2012_1/12zhnikvk.pdf
  6. Карпюк Ю.Я. Співвідношення потреб, стимулів, мотивів та мотивування у поведінці людини: аксіологічний аспект. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. 2018. Вип. 1 (19). С. 59–66.
  7. Кожушко С. П. Соціологічні аспекти проблеми взаємодії. Педагогічні науки: теорія,  історія, інноваційні технології. 2013. № 1 (27). С. 372–379.
  8. Тимошенко В. Оцінювання моделей мотивації персоналу та їхній вплив на продуктивність командної взаємодії. Збірник наукових праць Державного податкового університету, 2025. (1), 72–78. https://doi.org/10.32782/2617-5940.1.2025.11
  9. Федоришина Л., Гладун Р., Федоришин Ю. Мотиваційне середовище підприємства: сутність, види та фактори формування. Сталий розвиток економіки, 2024. (1(48), 47–55. https://doi.org/10.32782/2308- 1988/2024-48-6
  10. Черкаський А. Психологічні особливості командної взаємодії в екстремальних ситуаціях. Вісник Націо- нального університету оборони України, 2024. 77(1), 181–187. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-77-1-181-187
  11. Яструб О. Сутнісний аналіз поняття “культура міжособистісної взаємодії”. Науковий вісник Східно- європейського національного університету імені Лесі Українки. 2014. № 8. С. 81–86.
  12. Baxi B., Atre D. Job Satisfaction: Understanding the Meaning, Importance, and Dimensions. Journal of Management & Entrepreneurship Research. 2024. Vol. 18, No. 2. P. 34–40
  13. Employee Net Promoter Score (eNPS). PeopleForce. URL: https://peopleforce.io/uk/hr-glossary/employee- net-promoter-score
  14. Gura, N., & Veldbrekht, O. (2021). The job satisfaction questionnaire: its factor structure and psychometric characteristics. Psychological journal, 7(6), 7–20. DOI: https://doi.org/10.31108/1.2021.7.6.1
  15. Wendy K. Smith and Marianne W. Lewis, “Toward a Theory of Paradox: A Dynamic Equilibrium Model of Organizing,” Academy of Management Review 36, no. 2 (2011), p. 381–403.